hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نذری‌های‌ متفاوت

نذری‌های‌ متفاوت

اقدام خیرخواهانه هیأت چهارده معصوم یخدان میبد در ماه محرم خبری بود که به همراه یک عکس در میان کاربران فضای مجازی باز نشر شد

« اقدام خیرخواهانه هیأت چهارده معصوم یخدان میبد در ماه محرم خبری بود که به همراه یک عکس در میان کاربران فضای مجازی باز نشر شد. ماجرا این بود: هیأت چهارده معصوم یخدان میبد در اقدامی خیرخواهانه بخشی از هزینه شام دهه محرم را صرف کمک به نیازمندان کرد. این هیأت مذهبی در ماه محرم امسال باتوجه به وضعیت بازار و افزایش گرانی‌ها در اقدامی خیرخواهانه بخشی از هزینه‌های شام در دهه محرم را به تهیه جهیزیه افراد بی‌بضاعت و درمان بیماران اختصاص دادند. در ادامه با انتشار خبر هیأت چهارده معصوم میبد اخبار مشابه دیگری از هیأت‌های تهران، مشهد، قم و... نیز منتشر شد.  این هیأت‌ها با نذری ساده و کم هزینه از عزاداران پذیرایی و بخشی از نذورات را هزینه‌ جهیزیه و کمک به بیماران و موسسات خیریه می‌کنند.
حمایت از کالای ایرانی
تصویر دیگری که از اقدام تحسین‌برانگیز یکی از هیأت‌های مذهبی  که در ماه محرم منتشر شد، اطلاعیه‌ای نصب شده به این نوشته بود: در این مکان با چای ایرانی از عزاداران حسینی پذیرایی می‌شود. هیأت محبین الائمه شهرستان نقده هم در راستای حمایت از کالای ایرانی از دمنوش‌های ایرانی در مراسم عزاداری ماه محرم استفاده کرد. در این هیأت برای قسمت طراحی از پارچه‌ها و کتیبه‌های ایرانی بهره گرفته و در قسمت نورپردازی هیأت نیز از وسایل روشنایی ایرانی استفاده شده است.
حمایت‌هیأت‌مذهبی از نذرآب
یک عکس دیگر هم از هیأت‌های عزاداری استان سمنان در میان کاربران فضای مجازی  باز نشر شد. در این عکس هیأت‌های استان با طراحی برچسب و لیبل با لوگوی خاص از کمپین نذر آب حمایت کردند. در این کمپین که با حمایت جمعیت‌هلال احمر شکل‌گرفته،  مبالغ جمع‌آوری‌شده برای خرید تانکر آب و آب‌رسانی به مناطق محروم از جمله در سیستان‌وبلوچستان هزینه خواهد شد. اگر چه امسال شاهد اقدامات نوع‌دوستانه در محرم به صورت وسیع‌تر و با برنامه‌ریزی بیشتری  بودیم، اما در سال‌های گذشته نیز چنین فعالیت ‌نوع‌دوستانه‌ای را در شکل کمپین اهدای نذر در محرم داشتیم. «شهروند» در ادامه به چند نمونه از آن اشاره دارد.
توزیع نذورات خوراکی به مراکز حمایتی و خیریه
اگر شما اصرار دارید یک نذر خوراکی داشته باشید. راه‌های زیادی برای ادا کردن نذرتان وجود دارد. مثلا می‌توانید بسته‌های غذایی را در مناطق محروم، زندانیان، شیرخوارگاه‌ها، مراکز نگهداری معلولان و... توزیع کنید. این فعالیت خیرخواهانه در ایام محرم هم از سوی اشخاص و هم از سوی هیأت‌های مذهبی دنبال می‌شود.
اهدای خون، اهدای سلامتی
اهدای خون بهترین نذر‌ برای رفع نیاز بیماران است. بسیاری از افراد در ایام سال در مراکز اهدای خون حاضر می‌شوند. طرح بزرگ نذر خون با شعار «نذر خون، تصميم آگاهانه، اهداي خون مسئولانه» و با رويكرد استفاده صحيح از ظرفيت فرهنگي مردم به منظور پيوستن به صف داوطلبان اهداي خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود. در این طرح از اهداكنندگان مستمر درخواست مي‌شود، فرصت اهداي خون در روزهاي خاص دهه اول را در اختیار اهداكنندگان بار اولي كه براي اين كار انساندوستانه شوق دارند، قرار دهند.
اهدای محصولات فرهنگی
نذرهای فرهنگی تنوع زیادی دارند. از درس دادن رایگان به بچه‌های محروم گرفته تا خرید لوازم تحریر. خرید یا اهدای کتاب هم انتخاب بسیار خوبی است. این موضوع با توجه به نزدیکی آغاز مدارس می‌تواند یک پیشنهاد خوب برای خیران باشد.
نذر نظافت شهر
امسال با توجه به شکل‌گیری کمپین‌‌هایی با محور حمایت از محیط زیست کمتر با خیابان‌هایی پر از لیوان‌های خالی یک بارمصرف روبه‌رو شدیم. اما یکی از نذورات در ماه محرم می‌تواند نذر نظافت شهر باشد. نذرتان را به جمع آوری همین لیوان‌ها و هر ظرف یک بار مصرف دیگری که ظاهر شهر را زشت و کار رفتگران را زیاد کرده است، اختصاص بدهید. «نذری‌های شما مقبول.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد