hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حکایت صبر مردم بیرجند در این آشفته بازار قیمت‌ها/ چای هم به ویترین گرانی‌ها پیوست

حکایت صبر مردم بیرجند در این آشفته بازار قیمت‌ها/ چای هم به ویترین گرانی‌ها پیوست

مردم این روزها مجبورند به گرانی لبخند بزنند چرا که جزئی از زندگی‌شان شده است و در این روزهای سخت کاسه چه کنم چه کنم را به دست گرفته چراکه هر روز شاهد گرانی کالایی جدید هستند و این روزها بازار شاهد افزایش ۲۸ درصدی چای است.
حکایت گرانی داستان امروز و دیروز بازار بیرجند نیست. حکایت 7 ماهی است که همچنان تداوم دارد و صدای مردم را درآورده است.
گرانی تنها شامل یکی دو تا قلم کالا هم نمی‌شود اقلام زیادی را در بر می‌گیرد و این وسط مردم در روزهای سختی و کرونایی به ویژه آنهایی که حقوق ثابتی ندارند کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفته و منتظر تدابیر ویژه مسئولان هستند.
در یک روز پاییزی در حالی که بر روی گاری دستی‌اش تعدادی هنداونه و خربزه دارد به دور از چشم ماموران شهرداری بیرجند برای فروش محصولاتش جار می‌زند تا شاید بتواند با فروش آن لقمه نانی بر سر سفره خانواده 5 نفره‌اش ببرد.
وی از این روزها با عنوان روزهای سخت یاد می‌کند و معقتد است قدرت خرید مردم خیلی کم شده و مانند قبل نمی‌تواند محصولاتش را به فروش برساند.
این دستفروش بیرجندی گفت: مردم از کرونا می‌ترسند و کمتر رقبت خرید از دستفروش دارند.
وی با بیان اینکه سه فرزندم دانش اموز دارد و هزینه تحصیل در این اوضاع خیلی زیاد است گفت: چند وقت است دور خرید برخی اقلام را خط کشیده‌ایم اما از وقتی که تخم مرغ هم گران شده دیگر نمی‌دانیم چگونه باید شکم گرسنه فرزندانم را سیر کنم.
یکی از کارگران سر گذر میدان امام حسین (ع) شهر بیرجند که تمایل چندانی برای صحبت ندارد در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: از چه بگویم و از چه نگویم گرانی که این روزها داد همه را درآورده و از فقیر تا غنی همه مردم کاسه صبرشان لبریز شده متأسفانه گوش شنوایی هم نیست که صدای مردم را بشنود.
وی ادامه داد: برخی از مسئولان در صفحه تلویزیون حاضر می‌شوند و ضمن گلایه از وضعیت موجود اعلام می‌کنند نباید مردم در مضیقه باشند حال باید پرسید آقای مسئول، آقای وزیر که روزی که  قرار بود انتخاب شوید با هزار وعده و وعید به مردم گفتید آمده‌اید برای رفع این مشکلات حال مدعی هستی که باید گرانی تدبیر شود؟ چه کسی باید این مسئله را مدیریت کند چرا توپ را به زمین یکدیگر پاس می‌دهید؟ فکری برای مردم بردارید که زیر بار گرانی‌ها دارند له می‌شوند.
هنوز حرفهایش تمام نشده بود که کارگری دیگر وارد بحثمان شد و گفت: آقای وزیر جهاد کشاورزی دو روز است در بیرجند حضور دارد من برای دیدنش نتوانسته‌ام حضور یابم.  چند نامه دارم و نمی‌دانم چگونه باید به دستش برسانم.
وی افزود: چرا در تلویزیون اعلام می‌کنند باید تخم مرغ کیلویی 14 هزار و 500 تومان به مردم عرضه شود حال چرا در بیرجند با قیمت 15 و 800 در بازار عرضه می‌شود.
این شهروند بیرجندی با بیان اینکه آقای وزیر، آقای استاندار اصلا حواستان هست که گوشت مرغ روز دوشنبه در بازار با قیمت 20 هزار و 700 تومان رسیده است گفت: من نمی‌دانم آقایان مسئول خریدهای منزل خود را از کجا تهیه می‌کنند که حواسشان به قیمتها و گرانی‌ها نیست.
یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم با گلایه از افزایش قیمت چای گفت: علاوه بر گرانی در بحث گوشت مرغ و تخم مرغ و نبود روغن جامد چای هم گران شده و گویا باید منتظر گرانی دیگر اقلام هم بود.
وی با بیان اینکه وقتی قیمت دلار به 30 هزار تومان برسد نباید انتظار ارزانی داشت گفت: سکه به مرز 15 میلیون تومان رسیده و همچنان گرانی‌ها امان مردم را بریده است در این اوضاع دیگر چای هم نباید بخوریم.
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: متهم اول گرانی مرغ، همان کمبود و گرانی دان است و وقتی دان نباشد نباید از تولیدکننده انتظار تولید داشت.
زجاجی با بیان اینکه گوشت مرغ روز گذشته در بازار با قیمت 17 هزار و 880 تومان در مراکز عرضه مستقیم عرضه شد و روز دوشنبه با قیمت 20 هزار و 700 تومان در مراکز خورده فروش و در مراکز عرضه مستقیم 19 هزار و 720 تومان عرضه شد افزود: تخم مرغ در مراکز عرضه مستقیم 15 هزار و 500 تومان و در مراکز خورده فروشی 16 هزار تومان بوده است.
رئیس اتحادیه خواربارفروشان بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم از گرانی چای خبر داد و گفت: از ابتدای شهریورماه قیمت چای هم افزایش یافته ان طور که چای 500 گرمی که تا قبل از این با رقم 78 هزار تومان به فروش می‌رسد در حال حاضر با قیمت 99 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.
شریف افزود: چای در همین مدت افزایش 28 درصدی را به خود گرفته و این افزایش شامل همه رقم‌های چای می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد