hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ٤ دلیل برای اینکه استقلال، پرسپولیس نشد!

٤ دلیل برای اینکه استقلال، پرسپولیس نشد!

کسی انتظارش را نداشت استقلال با توجه به شکست ٣ بر یک در خانه در قطر بتواند حریف پرستاره‌اش را غافلگیر کند اما این انتظار بعد از اینکه پرسپولیس در یک نیمه غیرممکن را تبدیل به ممکن کرد، در میان هواداران تیم آبی پوش پایتخت هم به وجود آمد

کسی انتظارش را نداشت استقلال با توجه به شکست ٣ بر یک در خانه در قطر بتواند حریف پرستاره‌اش را غافلگیر کند اما این انتظار بعد از اینکه پرسپولیس در یک نیمه غیرممکن را تبدیل به ممکن کرد، در میان هواداران تیم آبی پوش پایتخت هم به وجود آمد. پرسپولیس توانست دست به کار بزرگی بزند اما استقلال مثل چند سال اخیر از رقیب سنتی‌اش عقب ماند و شگفتی‌اش نیمه کاره ماند. بد نیست تفاوت‌های این ٢ تیم را در فاصله چند روز مانده تا دربی پایتخت بررسی کنیم.

توپ کی‌روش در زمین شفر به جای برانکو!
یکی از مسائلی که به نظر می‌رسد استقلال را در هفته های اخیر تحت تاثیر قرار داده، تعداد زیاد ملی‌پوشان این تیم است. با وجود خروج مجید حسینی و امید ابراهیمی، کارلوس کی‌روش برای بازی با ازبکستان ٦ بازیکن را از استقلال به تیم ملی دعوت کرد و با خود به تاشکند برد. این در حالی بود که پرسپولیس فقط بیرانوند را در تیم ملی داشت و بدون هیچ مشکلی به تمرینات خود ادامه داد. وینفرد شفر ٣ ملی‌پوش خود یعنی غفوری، حسینی و سهرابیان را برابر السد در قطر از ابتدا به زمین نفرستاد تا یکی از تفاوت‌های بزرگ ٢ تیم همین جا مشخص شود. به نظر می‌رسد برخلاف چند فصل اخیر که برانکو از دعوت پرتعداد بازیکنانش به تیم ملی ناراضی بود، حالا توپ کی‌روش به زمین شفر افتاده و مرد آلمانی دردسرهای زیادی بابت داشتن ٦ملی‌پوش دارد.
چشمی اخراج شد؛ اما کمال نه
٢ بازیکنانی که معمولا پرخطا بازی می‌کنند و برای تیمشان در مواقع مختلف دردسرهایی ایجاد کردند، در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز چهره‌های اول تیمشان از این نظر لقب گرفتند. کمال کامیابی‌نیا به خاطر درگیری با بازیکن حریف در همان دقایق ابتدایی نزدیک بود کار دست پرسپولیس بدهد و شانس آورد که با کارت زرد داور مواجه شد. البته که او با همین اخطار بی‌مورد بازی دور رفت نیمه‌نهایی را از دست داد و بار دیگر باعث خشم هواداران شد؛ اگرچه خودش اعلام کرده شاید خیریتی در این محرومیت بوده است! از سوی دیگر اما روزبه چشمی نه تنها مثل کامیابی نیا یک اخطار بی‌مورد در دقایق ابتدایی به خاطر اعتراض گرفت، بلکه در ادامه و وقتی تیمش ٢ بر یک پیش بود، روی اشتباه خودش خطایی کرد که داور راهی جز اخراج او نداشت.
السد از الدحیل قوی‌تر بود؟
برخی از استقلالی‌ها بعد از اینکه نتوانستند یک دربی آسیایی را در نیمه نهایی رقم بزنند؛ معتقدند حریفشان از رقیب پرسپولیس قوی‌تر بوده است. الدحیل که فصل گذشته با فاصله قهرمان لیگ ستارگان قطر شد، در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ها را یکی پس از دیگری به زانو درآورد و فقط در آزادی همه چیز را از دست رفته، دید. السد البته با تقویت خود در نقل‌وانتقالات به استقبال استقلال آمد، اگرچه آبی‌ها معکوس عمل کردند و چند ستاره خود را از دست دادند. شاید هم اگر استقلال مثل پرسپولیس طبق قرعه بازی برگشت خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کرد، شرایط فرق می‌کرد.
برانکو همچنان چند گام جلوتر از شفر
این روزها سیل انتقادات در میان هواداران و پیشکسوتان استقلال از تفکرات وینفرد شفر و تعویض‌هایش اوج گرفته است. آنها چند سالی است که از پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا عقب افتادند و پرسپولیس را با هدایت برانکو برای خودشان مثال می‌زدند. حالا که شفر هم روی نیمکت این تیم ثبات پیدا کرده، بازهم استقلالی‌ها به هدف خود نرسیده‌اند. این را هم نباید فراموش کرد که پرسپولیس و برانکو با وجود محرومیت در نقل‌وانتقالات همچنان با اقتدار عمل می‌کنند اما استقلالی‌ها نتوانستند از این فرصت به خوبی بهره ببرند و دست شفر در ابتدای فصل از ستاره خالی شد. شاید یکی از تفاوت‌های اصلی سرخابی‌ها به همان نیمکت و طرز تفکر مربیان برمی‌گردد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد