hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > لباس‌های بیمار کرونایی باید در آب با دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه شسته شود

لباس‌های بیمار کرونایی باید در آب با دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه شسته شود

سرپرست گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به نکات ضروری در مراقبت از بیمار کرونایی در خانه، گفت: یک نفر در خانواده مسئول مراقبت از بیمار باشد، این مراقب بیمار را از گروه‌های پرخطر انتخاب نکنید.
صدیقه رواتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مراقبت از بیمار کرونایی در منزل گفت: اگر بیمار در خانه‌دارید سعی کنید اتاق، دستشویی و حمام او را از دیگران جدا کنید و نمی‌توانید اتاق بیمار را جدا کنید همه باید حداقل فاصله یک متر از او را رعایت کنید.
رواتی در ادامه افزود: در اتاق بیمار با گذاشتن تهویه و یا باز کردن یک پنجره و یک در، گردش هوا را برقرار کنید.
وی با تأکید بر اینکه ظروف و لوازم غذای بیمار را از دیگران جدا کنید و آنها را جدا بشویید خاطرنشان کرد: بیمار و مراقب او از ماسک استفاده کنند. همپنین دستمال‌کاغذی و ماسک به‌اندازه کافی در دسترس بیمار باشد و سطل زباله درپوش دار برای دفع دستمال‌کاغذی در اتاق بیمار تعبیه شود.
این مسئول با بیان اینکه سطوح مورداستفاده بیمار را به‌طور مرتب و به‌ دفعات گندزدایی کنید گفت: لباس و ملحفه بیمار جدا از لباس دیگران و در دمای آب ۶۰ تا ۹۰ درجه شسته شود.
رواتی در خصوص مسئولیت مراقبت از بیمار هم گفت: یک نفر در خانواده مسئول مراقبت از بیمار باشد، این مراقب بیمار را از گروه‌های پرخطر انتخاب نکنید. مراقب بیمار باید به‌دفعات دست‌های خود را بشوید و اصول بهداشتی پیشگیری از کرونا را با جدیت رعایت کند.
وی در پایان گفت: سعی شود بیمار به حداقل دفعات از اتاق خارج شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد