hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پروژه سوم زیست محیطی مشهد کلید خورد / "رود پارک" ۳۱۰ روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه سوم زیست محیطی مشهد کلید خورد / "رود پارک" ۳۱۰ روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

با بهره برداری از پروژه رودپارک، قرار است این ظرفیت به دو پروژه کوه پارک و بوم پارک بپیوندد.
محمد رضا کلائی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز اول رودپارک که با حضور رئیس کل دادگستری استان، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و معاونین شهردار برگزار شد افزود: پروژه رودپارک با در نظر گرفتن مسیر آب در میانه آن در سه فاز انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: فاز اول رودپارک از بولوار نمایشگاه تا پل ستاری امروز آغاز شد و فازدوم نیز پس از آن از پل پرتوی تا پل نمایشگاه و فاز سوم از سید رضی تا دانشجو به تدریج اجرا خواهد شد.
شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز اول و دوم رود پارک، پارک عمومی شهری و فاز سوم برای کشاورزی شهری در نظر گرفته شده است.
کلائی با اشاره به اینکه سه مجموعه اصلی زیست محیطی در مشهد تعریف ‌شده است، ادامه داد: "کوه‌پارک" که در ارتفاعات جنوبی واقع شده است، "بوم‌پارک" در شمال شهر و محدوده کشف‌رود که از آبان سال گذشته عملیات ساماندهی آن آغاز شده و پروژه عظیمی در راستای تحول در حاشیه شهر و ارتقای وضعیت زیست محیطی شهر است و "رودپارک" در میانه این دو و در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) که امروز عملیات آن آغاز شد و ظرف 310 روز به بهره برداری خواهد رسید.
خلیل‌الله کاظمی؛ معاون شهردار مشهد نیز اظهار داشت: فاز اول پروژه رود پارک 38 هکتار است و از بوستان چهل بازه تا پل ستاری ادامه دارد که عملیات اجرایی آن 310 روز به طول خواهد انجامید.
وی اضافه کرد: فاز دوم پروژه رود پارک نیز 42 هکتار است که از پل پرتوی تا پل نمایشگاه ادامه خواهد داشت.
کاظمی با بیان اینکه اعتبار این پروژه در فاز اول 150 میلیارد تومان است‌ اظهارکرد: 24هزار مترمربع پارکینگ و 20 هکتار فضای سبز برای این مجموعه درنظر گرفته شده است.
وی افزود: در مجموع سرانه فضای سبز منطقه11 با این پروژه از 9.2 به 12 متر افزایش خواهد یافت.
مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد،نیز در ادامه مراسم "آغاز عمیات اجرایی احداث رود پارک" در مسیر کال چهل بازه اظهارکرد: ظرفیت عظیم این محدوه بلا استفاده بود و مشهد به این پروژه به عنوان رودپارک نیاز دارد.
وی اضافه کرد: این پروژه نسبت به پارک ملت این برتری را دارد که خطی است و نحوه تعامل مردم با آن بیشترخواهد بود.
ریاضی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم از اینگونه فضاها استقبال می کنند ، در نظر گرفتن فضای پارکینگ برای رود پارک امری ضروری است.
غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امیدوارم درکنار اینکه زائران و مجاوران از این پارک بهره‌ببرند، رودپارک در جهت ذخیره آب نیز مفید باشد.
وی افزود: دستگاه قضایی همچنان که از ابتدا برای اجرای این پروژه کمک کرد، برای ادامه طرح نیز در راستای حل مشکلات همکاری خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد