hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۰ درصد از بیمارستان‌های منطقه کاشان به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد

۱۰ درصد از بیمارستان‌های منطقه کاشان به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به افزایش سه برابری مبتلایان در کاشان گفت: ۱۰ درصد از بیمارستان‌های منطقه کاشان به بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد.
 سیدعلیرضا مروجی صبح امروز در جمع هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 1365 پایه‌گذاری شد اظهار داشت: در حال حاضر  و شهرستان آران و بیدگل و کاشان را تحت پوشش داشته و پنج دانشکده را دارا است و در زمره دانشگاه‌های ممتاز قرار دارد.
وی ضمن اشاره به اجرایی شدن پزشک خانواده در منطقه کاشان افزود: در بیمارستان شهید بهشتی با کمبود آی سی یو روبه‌رو هستیم و معاون درمان وزارت بهداشت با حضور خود قول مساعد برای تامین دستگاه‌های کمک تنفسی را دارند و یک دستگاه سی تی اسکن نیز به بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل اختصاص داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به تلاش شبانه‌روزی همکاران در حوزه مبارزه با ویروس کرونا ابراز داشت: برای کاهش بیماران حاد تنفسی لازم است ستاد کرونای ویژه در کاشان تشکیل شود و اقدامات قاطعی گرفته شود چرا که در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد و اگر در زمان لازم تصمیم قاطع گرفته نشود ممکن است آثار سوء در منطقه کاشان بروز و ظهور پیدا کند.
وی ضمن اشاره به نگرانی مضاعف در حوزه درمان گفت: به دلیل ترس از ویروس کرونا بیماران غیرکرونایی نظیر بیماران دیابتی و کلیوی به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه نمی‌کنند که مقرر شد هر بیمارستان دولتی و غیردولتی 10 درصد از ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند و بر همین اساس بیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل نیز برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده است و در صورت نیاز به انتقال بیمارستان شهید بهشتی با وسیله ستاد انتقال این امکان فراهم می‌شود.
مروجی ضمن اشاره به شیوه ویروس کرونا در منطقه کاشان تصریح کرد: امروز با موج پاییزه بیماری کرونا روبه‌رو هستیم و روند بیماری به شدت افزایش داشته و در مدت اخیر میزان‌ مبتلایان سه برابر شده و اکنون 220 نفر در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند و نگرانی ما از کاهش سن بیماران بدحال است در حالی که معمولا در سنین بدحال این حالت رخ می‌دهد اما همکاران درمان ما از اسفند سال گذشته بدون مرخصی و استراحت همچنان در بیمارستان خدمت‌رسانی می‌کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد