hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۶۰ درصدی هزینه ها با اجرای مجازی مسابقات قرآن

کاهش ۶۰ درصدی هزینه ها با اجرای مجازی مسابقات قرآن

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اجرای روش مجازی در کاهش هزینه ها خیلی موثر بوده و ۶۰ درصد هزینه ها شامل ایاب ذهاب، هتل، اسکان و پذیرایی را کم کرده و این روش در مواردی که امکان برگزاری حضوری را نداریم جایگزین خوبی است .


مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل برگزاری مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در مشهد مقدس گفت: امسال به دلیل وضعیت خاص کشور و شیوع ویروس کرونا این دوره از مسابقات را در بخش های مختلف و روش های مختلفی امتحان کردیم که در بعضی استان ها حضوری و بعضی دیگر همچون استان خراسان رضوی کاملا غیر حضوری و در برخی استان ها تلفیقی برگزار کردیم.

وی افزود: به نظر می رسد تجربه خوبی بوده و تمام آن چیزهایی که برای اجرای مسابقات کیفی نیاز داریم فراهم شده است و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد می توان از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد.

قره شیخلو با بیان اینکه رقابت فنی در مسابقات کشوری بسیار بالاست، گفت: بنا داریم که مسابقات کشوری را حضوری داشته باشیم اما اگر شرایط ادامه داشته باشد مدل اجرایی خود را عوض می کنیم.

وی در ادامه گفت: اولویت دوم ما این است که رشته هایی که انتخابی برای بین المللی دارد را به صورت حضوری و رشته هایی که انتخاب بین المللی ندارد به صورت غیر حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به تجربه خوبی که این استان دارد می توان میزبانی این بخش از مسابقات را به خراسان رضوی داد و اگر شرایط خیلی بحرانی شد مجبور می شویم کل مرحله کشوری را به صورت غیر حضوری برگزار کنیم.

قره شیخلو تصریح کرد: در مجموع امسال قدم بزرگی برداشته شد و تجربه جدیدی برای بحث مسابقات بود و این روش در کاهش هزینه ها هم خیلی موثر بوده و ۶۰ درصد هزینه ها شامل ایاب ذهاب، هتل، اسکان و پذیرایی را کم کرده و مدل جایگزین خوبی در مواردی است که امکان برگزاری حضوری را نداریم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به فراهم شدن تدارکات اجرای این دوره از مسابقات گفت: تقریبا تا ۹۰ درصد همان کیفیتی که به صورت حضوری برگزار می کردیم را داریم و بیشتر شرکت کنندگان راضی بودند البته برخی اشکالات جزئی هست که در صورت رفع آنها مسابقات با کیفیتی قابل قبول و استاندار ادامه خواهد یافت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد