hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| برای اولین بار عزاداری‌های ماه محرم را از مساجد آغاز کنیم

آذربایجان شرقی| برای اولین بار عزاداری‌های ماه محرم را از مساجد آغاز کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم تأکید کرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی آل هاشم در همایش بزرگ تشکل‌های دینی در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با تأکید بر ضرورت استفاده از مفاهیم قرآنی در مراسم‌های ایام محرم گفت: تبلیغ و تشویق به تدبر و فهم قرآن، بیان احکام شرعی در منبر‌ها و طرح مسائل شرعی در جلسات ازجمله وظایف خطیر روحانیون در این ایام به شمار می‌رود.

او افزود: ماه محرم فرصت بزرگ تبلیغی برای روحانیون، علما و مداحان به شمار می‌آید و باید برای نشر آموزه‌های متعالی اسلام امسال دست‌به‌دست هم دهیم و برای اولین بار عزاداری‌های ماه محرم را از مساجد آغاز کنیم.

او از هیئت‌امنای برخی مساجد انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه هیئت‌امنای مساجد به هیئت عزاداری میدان نمی‌دهند موجب می‌شود آن‌ها به ساخت حسینیه‌ها روی‌آورند، درحالی‌که باید فضایی فراهم شود تا کودکان و جوانان نیز حضور پررنگی در مساجد داشته باشند. آل هاشم بابیان اینکه در کشور ما فرصت‌های تبلیغی فراوان وجود دارد، افزود: ایام فاطمیه، ایام محرم و ماه مبارک رمضان زمینه نشر دین اسلام را فراهم می‌کنند و در این ایام فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم است به همین خاطر باید محتوا‌های سازنده و اثرگذار در این ایام عرضه شوند. آل هاشم، حمایت از دین، اسلام و نظام در جایگاه خود را امربه‌معروف ارزیابی کرد که برای همه لازم است و تبری جستن از دشمنان نظام جمهوری اسلام بهترین نوع از نهی منکر است.

او ادامه داد: اگر نهضت عاشورا هرسال پررونق‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود به‌واسطه هیئت‌ها و دسته‌های حسینی است و این هیئت‌ها هستند که نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه‌داشته‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد