hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۹۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بدون علامت هستند

۹۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بدون علامت هستند

پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: ۹۰ درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید۱۹ بی علامت هستند.
شاهین مافی نژاد پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : خطر بروز بیماری کووید ۱۹ در کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان است و علایم بیماری در آن‌ها خفیف‌تر است.
 مافی نژاد شایع‌ترین علامت بیماری کووید ۱۹ در کودکان را تب اعلام کرد و گفت : تب در بین کودکان علامت دار ۱۳ درصد گزارش شده، این در حالی است که در بزرگسالان ۴۳ درصد است.
او  با بیان این که عوارض بیماری کووید ۱۹ در کودکان نسبت به بالغین کمتر است، عنوان کرد: علایم گوارشی، تب، درد، اختلال در رفتار، درد شکم حاد، اختلال انعقادی و ... جزو علایم این بیماری در کودکان است و نارسایی قلب به شکل میوکاردیت در نوزادان مشاهده می‌شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: اگر کودکی علایمی نظیر بی حالی شدید، تب همراه خونریزی داخل چشم، اختلالات گوارشی به شکل تهوع شدید، درد‌های شکمی، درد قفسه سینه، کبودی لب، راش‌های پوستی به شکل جوش، درد گردن و ... داشت، به طور حتم باید به پزشک متخصص کودکان و عفونی مراجعه کند.
 مافی نژاد ادامه داد : با توجه به آن که در حال حاضر درمان خاصی برای این بیماران وجود ندارد، استراحت، خوردن مایعات فراوان و مصرف مسکن با تجویز پزشک متخصص توصیه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد