hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| بازار مظفریه همچنان فعال است

همدان| بازار مظفریه همچنان فعال است

در حالی مسئولان و مدیران شهری از جمع‌آوری پرنده فروشان شهر همدان به‌واسطه ایجاد یک بازارچه خبر می‌دهند که همچنان تمامی واحدهای فروش پرنده در بازار مظفریه شهر فعالند و دادوستد جریان دارد.


مدیرکل دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه شهرداری باید در این زمینه اقدام کند، گفت: سال گذشته اقداماتی در راستای ساماندهی این بخش انجام شد اما این معضل همچنان وجود دارد.

محمود رضا رسولی با تأکید بر اینکه شماری از افرادی که اقدام به فروش پرنده و طیور زنده می‌کنند ارتزاقشان از این راه است، گفت: ما به‌عنوان مسئولان اداره دامپزشکی موظفیم در هرکجای شهر که نسبت به عرضه دام و طیور اقدام شد نسبت به واکسیناسیون و تأمین سلامت آن اقدام کنیم. او بابیان اینکه باید اکیپ مستقلی متشکل از بازرسان دامپزشکی و شهرداری پیگیر رفع این مشکل باشند، گفت: این اکیپ تشکیل‌شده منتهی این کار ریشه‌ای نیست. مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه باید مکانی برای این فروشندگان در نظر گرفته شود، گفت: بازار بزرگ فروش پرندگان در همدان تا حدودی جانمایی شده است. او بابیان اینکه این مکان باید یک سری خصوصیات داشته باشد به‌نوعی که قابل ضدعفونی بوده و حرایم آن مشخص باشد، گفت: ما باید ضمن اینکه فروشندگان پرندگان را از این اقدام منع می‌کنیم در صورت اصرار به ادامه این اقدام آن‌ها را به مکانی هدایت کنیم که ازنظر ما مورد تائید است. او بابیان اینکه در مکانی که محل عبور و مرور مردم و عرضه خوراک و پوشاک باشد نباید اجازه فعالیت به این افراد داده می‌شد، گفت: متأسفانه این موضوع به یک معضل بهداشتی تبدیل‌شده کما اینکه پراکندگی و افزایش شمار این افراد نیز برخورد پلیسی را ناکام می‌گذارد. او بابیان اینکه باید بازار فروش پرندگان همدان راه‌اندازی و این افراد از طریق قانونی مجبور به استقرار در این بازار شوند، گفت: درزمینه بهداشت دام و طیور در آن مکان مسئولیت داریم اما ازنظر صنف مسئولیت با ما نیست و شهرداری در این زمینه پاسخگو است.

او بابیان اینکه این اقدام باید هر چه سریع‌تر انجام شود و در این راستا رسانه‌ها باید به فرهنگ‌سازی بپردازند، گفت: درشان همدان نیست که در معابر اصلی آن خریدوفروش پرندگان زنده انجام شود.

اخیرا مکان موقتی برای فعالیت پرنده فروشان همدان در نظر گرفته‌شده است

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان نیز بابیان اینکه اخیرا مکان موقتی برای فعالیت پرنده فروشان همدان در نظر گرفته‌شده است، گفت: بازار بزرگ فروش پرندگان در جاده ملایر نیز به‌زودی کلنگ زنی می‌شود. جواد عاشوری بابیان اینکه اتحادیه زمین این بازار به وسعت ۳.۵ هکتار را خریداری کرده است، گفت: بازارچه موقت تا حدودی راه‌اندازی شده اما افتتاحیه رسمی آن صورت نگرفته است. او در توضیح دلایل استمرار فعالیت پرنده فروشان در بازار مظفریه همدان که مختص عرضه لباس کودکان و نوجوانان است، توضیح داد: آن عده در همان مکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد چراکه پروانه فعالیت دارند.

او بابیان اینکه عده‌ای که در خیابان اکباتان و چاله دباغ‌خانه فعالیت می‌کردند به بازارچه موقت انتقال‌یافته‌اند، گفت: بازارچه موقت توسط شهرداری همدان راه‌اندازی شده است. عاشوری با تأکید بر اینکه از شهرداری همدان به دلیل راه‌اندازی این بازارچه قدردانی می‌کنم، گفت: برای راه‌اندازی بازارچه موقت پرندگان ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم.

او بابیان اینکه ۶۷ واحد امکان استقرار در این بازارچه را دارند، گفت: ۱۸۰ پرنده فروش در همدان فعالیت دارند کما اینکه شماری افراد نیز در منازل خود نسبت به پرورش پرندگان زینتی اقدام می‌کنند.

او بابیان اینکه وقتی بازار بزرگ پرندگان فعال شود تمامی پرنده فروشان به آن مکان منتقل خواهند شد چراکه ۳۰۰ مغازه را در بر خواهد گرفت، گفت: با راه‌اندازی بازار بزرگ تمامی واحدهای فروش پرنده از سطح شهر همدان جمع‌آوری خواهند شد.

عاشوری بابیان اینکه شماری از پرنده فروشان مجوز فعالیت نداشتند و به‌صورت سیار فعالیت می‌کردند که پس از انتقال به بازارچه موقت و دریافت مدارک برای آن‌ها نیز مجوز فعالیت صادر خواهد شد، گفت: افتتاحیه بازارچه موقت هفته آینده انجام می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد