hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| پیش‌بینی برداشت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی| پیش‌بینی برداشت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال تاکنون ۷۵۰ هزار تن سیب‌درختی از کشور به خارج از کشور صادرشده که ۵۰ درصد آن تولید استان بوده است.

 اسمعیل کریم زاده در بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تلاش می‌شود بازار سیب استان ساماندهی شود. او با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر استفاده از فن‌های اصلاح الگوی کشت، کشت نشایی، به‌روزرسانی روش‌های آبیاری، استفاده از منابع ارزان، بذور اصلاح‌شده و سایر راهکارهای علمی و عملیاتی تأکید دارد ادامه داد: این اقدامات به‌منظور بالا بردن راندمان تولید، افزایش کیفیت و کمیت محصول و بهره‌وری و همچنین کاهش مصرف آب است. کریم زاده با بیان اینکه در حال حاضر پنجمین استان تولیدکننده گندم در کشور هستیم عنوان کرد: در سال جاری تاکنون ۵۱۱ هزار تن گندم خوراکی و ۳۰ هزار گندم بذری مازاد بر نیاز گندم کاران توسط مراکز خرید دولتی خریداری‌شده است. او از افتتاح و کلنگ زنی ۲۶۵ طرح عمرانی، اقتصادی، تولیدی و تحقیقاتی کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح‌ها ۱۷۸ طرح در زیر بخش آب‌وخاک، ۴۶ طرح عشایری، ۱۰ طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذائی، ۷ طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵ طرح مدیریت تعاون روستایی، دو طرح تولیدات گیاهی، یک طرح در بخش تولیدات دامی و ۳ طرح در بخش شیلات را شامل می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها، بیش از ۶۵ میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از ۲۷۵ میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه‌گذاران و بیش از ۴۳ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه‌گذاری است. او اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ۱۷۱ طرح سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار با مساحت بیش از ۱۰۸۹ هکتار و ۲ طرح انتقال آب با لوله به مسافت ۶.۱ کیلومتر و یک طرح استخر ذخیره آب و ۲ طرح پوشش انهار سنتی و یک طرح برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی و لایروبی قنات است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد