hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > با متجاوزین به حقوق موقوفات برخورد می‌کنیم

با متجاوزین به حقوق موقوفات برخورد می‌کنیم

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف سرمایه‌ای مردمی و پشتوانه امور فرهنگی و اجتماعی جامعه است؛ با متجاوزین به وقف برخورد می کنیم و در احیاء و سرمایه‌گذاری موقوفات به نفع مردم به‌ویژه جوانان و نیازمندان همکاری خواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف از استان سمنان، اردشیر مطهری در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: وقف سرمایه‌ای مردمی و پشتوانه امور فرهنگی و اجتماعی جامعه است و در احیاء و سرمایه‌گذاری موقوفات به نفع مردم به‌ویژه جوانان و نیازمندان همکاری خواهیم داشت.
وی افزود: وقف و موقوفات یک سرمایه مردمی است و هر چه به این مقوله کمک کنیم به مردم کمک شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسیر شکوفایی موقوفات باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم، زیرا آثار و برکات شکوفایی وقف به مردم می‌رسد و اگر خدای‌ناکرده تعرضی به وقف صورت گرفته یا موقوفه خواری اتفاق بیفتد، حقوق مردم ضایع شده است.
وی عنوان کرد: بر اساس نیت واقفین در بسیاری از موقوفات، عواید مادی وقف در خدمت قشر آسیب‌پذیر جامعه است و باید تلاش شود تا برکات وقف دست اهلش برسد.
مطهری با اشاره به اینکه اوقاف به‌خوبی از اموال موقوفه نگهداری کرده است، گفت: همین‌که این اموال در دست اوقاف بوده حفظ‌شده وگرنه همه از بین می‌رفت.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت موقوفات می‌توان برای اقشار ضعیف جامعه و جوانان جویای کار ایجاد اشتغال کرد،اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح از پتانسیل ارزشمندی که در وقف وجود دارد در راستای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد اشتغال برای اقشار ضعیف جامعه و جوانان استفاده کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقوفات با نیت‌های متنوع اجتماعی و فرهنگی، اوقاف به‌عنوان یک مجموعه دینی می‌تواند گره از کار خیلی از مردم باز کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد