hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رسیدگی به فرسودگی شبکه برق به افزایش تاب‌آوری شبکه کمک می‌کند

رسیدگی به فرسودگی شبکه برق به افزایش تاب‌آوری شبکه کمک می‌کند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم رسیدگی به فرسودگی‌های شبکه برق گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره مهمی داشته‌اند که بسیار دقیق بود. باید توجه داشت میزان تاب‌آوری شبکه برق به همین فرسودگی بازمی‌گردد.

مشهد رویداد امروز-مهندس ریاحی افزود: مساله فرسودگی موضوعی مهم است که جای کار دارد، چرا که کاهش فرسودگی به افزایش تاب‌آوری شبکه کمک می‌کند. فرسودگی می‌تواند موجب از هم پاشیدن شبکه در حوادث و بخصوص حملات سایبری شود و باید به آن توجه جدی کرد.

وی تصریح کرد :صنعت برق خراسان، شبکه برق شهر مقدس مشهد را تا سال 1420 مطالعه و برنامه‌ریزی کرده است. این در حالی است که در کل کشور مطالعه‌‌ای تا این افق زمانی صورت نگرفته است. براساس این مطالعه قرار است 54 کیلومتر تونل انرژی تا 21 سال آینده در مشهد ایجاد کنیم و بر مبنای همین مطالعه است که سطح مقطع قسمت‌هایی از تونل‌های انرژی در حال اجرا را افزایش داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان همچنین از برنامه‌ریزی صنعت برق خراسان برای پایه‌گذاری مرکز ملی مدیریت انرژی ساختمان در استان خبر داد و افزود: این هدف‌گذاری به این دلیل است که یکی از بزرگترین بخش‌هایی که انرژی در آن اتلاف می‌شود، ساختمان است و هیچ کنترلی روی این مساله وجود ندارد. در کل شبکه انتقال کشور میزان تلفات تنها 3 تا 4 درصد است؛ در حالی که حجم عظیمی از انرژی در ساختمان‌ها هدر می‌شود. متاسفانه با تغییر الگوی مصرف خانوار، حجم این هدررفت بیشتر نیز شده است.

مهندس ریاحی ادامه داد: در راستای ایجاد مرکز ملی مدیریت انرژی ساختمان با سازمان نظام مهندسی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بدون اخذ مجوز از مرکز ملی مدیریت انرژی ساختمان، پروانه بهره‌برداری ساختمان به کسی اعطا نشود.

وی یاد آور شد: سال گذشته با حمایت شرکت توانیر و وزارت نیرو یک میلیارد تومان بودجه برای راه‌اندازی این مرکز اختصاص یافت که تجهیزات لازم آن خریداری شده و انشالله تا سال آینده این مرکز افتتاح خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد