hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی تالارهای پذیرایی مشکل «مراسمات عروسی» را بیشتر می‌کند

تعطیلی تالارهای پذیرایی مشکل «مراسمات عروسی» را بیشتر می‌کند

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: تعطیلی تالارها و رستوران‌ها باعث کشیده شدن مراسمات عروسی در سایر فضاها شده که خطر شیوع کرونا در آن فضاها بسیار بیشتر است.
مهدی امیدوار  با اشاره به بسته بودن چندماهه تالارهای پذیرایی در تمام نقاط کشور و استان خراسان شمالی و تأثیر آن در رکود اقتصادی اظهار داشت: مراسمات عروسی و سایر اجتماعات مردم زمینه درآمدزایی چندین صنف دیگر را فراهم می‌کند که این روزها به علت شیوع کرونا بسیاری از این صنوف تتعطیل شده‌اند.
وی افزود: بسته بودن تالارهای پذیرایی در مراکز استان‌ها و سایر شهرستان‌ها باعث شده مراسمات عروسی در فضاهای خانگی و سایر فضاها برگزار شود که نمونه آن در یک روستا در محیطی بسیار کوچک یک عروسی با 1000 نفر برگزار شد و این برای شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک‌تر است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی تصریح کرد: درباره سایر صنوف نیز تصمیم آنی برای تعطیل کردن صنوف واقعا چاره‌ساز نیست. اینکه فقط برخی از اصناف را تعطیل کنیم و بدون مطالعه این موضوع را اعلام کنیم که با تعطیلی این صنوف شیوع کرونا کمتر می‌شود به نظر ما قابل قبول نیست.
امیدوار با اشاره به ورشکستگی و بسیاری از اصناف و ضرر مالی بسیار زیاد اصناف مختلف در کشور به واسطه این تعطیلی‌ها٬ گفت: وام مربوط به اصناف برای ضرر ناشی از کرونا تنها برای 20 درصد اصناف تخصیص یافته و مبلغ آن هم بسیار کم و ناچیز است. بسیاری از اصناف با مشکل مواجه شده و کاسبی خود را جمع کردند.
وی در پایان با درخواست از مسئولان استان٬ گفت: تقاضای ما از مدیران بخش‌های مختلف دولت این است که مطالعات دقیقی روی تعطیلی‌ها انجام دهند و اگر تعطیلی‌ها واقعا چاره ساز است انجام دهند و اگر نیست این را بدانند که اصناف با رعایت بیشترین پروتکل‌های بهداشتی٬ مانع شیوع کرونا می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد