hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمانشاه| مرز خسروی چشم‌انتظار زائران کربلا

کرمانشاه| مرز خسروی چشم‌انتظار زائران کربلا

مرز رسمی خسروی قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات است که از سال 92 تاکنون بی‌صبرانه و مشتاقانه چشم‌انتظار حضور دوباره زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) است.

مرز رسمی خسروی در قصرشیرین تا بغداد پایتخت 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و از دیرباز محل تردد زائران ایران به کربلا بوده و مردم این شهرستان همواره مدال افتخار میزبانی زائران حسینی را بر گردن داشته‌اند. عملیات ساخت پایانه بین‌المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و اکنون گنجایش بسیار خوبی برای تردد زائران عتبات عالیات را دارد. با پیگیری مسئولان استان کرمانشاه و با ابلاغ نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین‌المللی بازگشایی و آماده تردد زائران عتبات عالیات است.

سرپرست معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در سفر به قصرشیرین و بازدید از مرز رسمی خسروی گفت: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب، مقدمه‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از این مرز رسمی فراهم است.

هوشنگ خندان‌دل افزود: با هدف تسهیل در تردد زائران حسینی، تمام اهتمام خود را در کمیته زیرساخت‌ها به کار می‌بندیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

مرز خسروی آماده تردد زائران کربلا است

استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه مرز خسروی با سابقه طولانی در تردد زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آماده پذیرایی وعبور زائران است، اظهار امیدواری کرد امسال امکان تردد از این مرز فراهم شود.

هوشنگ بازوند افزود: سال گذشته با تمام پیگیری‌های مقامات ایران نتوانستیم زمینه تردد به کربلا را از مرز خسروی فراهم کنیم اما امسال امیدواریم هم کشور عراق از این خیر و مزیت بزرگ بهره ببرد و هم مشتاقان امام حسین (ع) در ایران بتوانند از آن استفاده کنند. او اظهار کرد: در صورت همکاری و موافقت استان دیالی، دولت مرکزی عراق هم همکاری بیشتری برای بازگشایی مرز خسروی می‌کند. بازوند همچنین گفت: استان کرمانشاه برای بازسازی و تأمین زیرساخت‌ها در استان دیالی، آماده همکاری کامل است.

بازگشایی مرز خواسته به‌حق مردم کرمانشاه

فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به سابقه طولانی مرز خسروی در مقایسه با سایر مرزهای کشور برای تردد زائران عتبات عالیات، اضافه کرد که بازگشایی این مرز رسمی یکی از مطالبه‌های به‌حق مردم استان کرمانشاه است.

مرادعلی تاتار افزود: بسیاری از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان قصرشیرین در جریان زلزله هفت و سه‌دهم ریشتری 21 آبان پارسال از بین رفت و برخی مکان‌هایی نیز که در اختیار ستادهای معین قرار گرفت، باید تعمیر شود ازاین‌رو این استان‌ها با توجه به محدودیت امکانات، باید برای رفع مشکلات فراروی اهتمام بیشتری داشته باشند.

او کلید توسعه و رونق شهرستان قصرشیرین را بازگشایی مرز رسمی خسروی و استفاده از ظرفیت بزرگ این مرز برای حضور و پذیرایی از زائران عتبات عالیات عنوان کرد.

مرزهای قصرشیرین ظرفیت بسیار مهمی در منافع ملی کشور دارند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین، ظرفیت بسیار بالایی در منافع ملی کشور دارند.

حشمت لله فلاحت پیشه، با اشاره به اینکه امکانات و زیرساخت‌های بی‌نظیری در مرز خسروی قصرشیرین در مقایسه با دیگر مرزهای کشورمان برای تردد زوار عتبات عالیات وجود دارد، اضافه کرد که باوجود آمادگی مردم، ایجاد زیرساخت‌های لازم و اختصاص سهمی برای تردد زوار، این مرز بر روز زائران اربعین حسینی بازگشایی نشد و امیدواریم این مهم امسال محقق شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد