hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرغ ها حق خروج از قم را ندارند

مرغ ها حق خروج از قم را ندارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه قیمت مصوب فروش مرغ گرم در استان ۱۵ هزار و دویست تومان است، گفت: به منظور تثبیت قیمت مرغ، ممنوعیت خروج مرغ از قم اعمال می‌شود.

به گزارش رویداد ایران_ قم، مهرداد غضنفری، در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات، با تاکید بر اینکه قیمت مصوب فروش مرغ گرم ۱۵ و دویست  تومان است، گفت: به منظور تثبیت قیمت مرغ، ممنوعیت خروج مرغ از قم اعمال می‌شود.
غضنفری تصریح کرد: خارج کردن مرغ از مرغداری‌ها تنها به منظور ارسال به کشتارگاه، امکان پذیر است و خروج آن از شهر و ارسال به شهر‌های دیگر ممنوع است.
وی سازمان جهاد کشاورزی را مسئول اجرای این مهم دانست و گفت: نیروی انتظامی هم باید در این مسیر سازمان جهاد کشاورزی و صمت را همراهی کند.
غضنفری همچنین بر مشخص کردن میزان درصد قطعه بندی مرغ و قیمت فروش آن تاکید کرد و گفت: برای تثبیت قیمت مرغ کامل، تنها بخشی از تولیدات می‌تواند قطعه بندی شود.
وی ضرورت توزیع مرغ منجمد را هم به منظور جبران کمبود و تعدیل قیمت مرغ مورد توجه قرار داد و شرکت پشتیبانی امور دام را موظف کرد در این زمینه اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین از سازمان جهاد کشاورزی خواست دو کشتارگاه دیگر مرغ را نیز به سرعت به مدار تولید وارد کند.
 غضنفری به بحث توزیع ماسک در استان هم اشاره کرد و گفت: با موافقت سرپرست وزارت صمت، مجوز موقت واحد‌های تولید ماسک به مدت محدودی تمدید شده است تا آن‌ها بتوانند مجوز دائم خود را بگیرند.
غضنفری تاکید کرد: این واحد‌ها باید مجوز بهداشت خود را دریافت کنند تا اجازه فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه سهم تولید ماسک در بخش صنعت و اصناف باید مشخص شود، گفت: فرمانداری قم مسئول تعیین این سهم و توزیع آن در شهر به منظور تامین نیاز شهروندان است و سازمان صمت هم باید مواد اولیه را برای واحد‌های تولیدی تامین کند.
غضنفری همچنین بر ضرورت تامین سایر اقلام اساسی شهروندان مانند شکر، روغن و برنج تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، به مقدار کافی از این کالا‌های اساسی در انبار‌ها موجود است.
دراین جلسه عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهادکشاورزی هم در گزارشی گفت: هر ماهه باید حدود یک میلیون قطعه جوجه ریزی شود که تا نیمه تیر ۵۴۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.
محمود سیجانی رئیس سازمان صمت هم در این جلسه از فعالیت هشت واحد تولید ماسک در استان سخن گفت و افزود: توان تولید این واحد‌ها روزانه ۲۰۰ هزار واحد است.
وی تصریح کرد: پنج واحد غیرفعال هم با تمدید مجوز‌های خود امکان تولید ماسک به همین میزان را دارند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد