hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری نمایشگاه «نشان ارادت» در نگار گذر فرهنگ قم .

برگزاری نمایشگاه «نشان ارادت» در نگار گذر فرهنگ قم .

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان قم گفت: نمایشگاه عکس « نشان ارادت» با 48 فریم عکس در قالب 32 تابلو در نگار گذر فرهنگ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزار می شود

امیر حسامی نژاد در گفت وگو با خبرنگار رویداد ایران، از برگزاری نمایشگاه عکس «نشان ارادت» در نگار گذر فرهنگ خیابان صفائیه خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه نتیجه ارادت عکاسان خبری به ساحت بانوی کرامت است که در طول سال ها عکاسی از حرم حضرت معصومه (س) با ثبت لحظات مختلف توانسته اند این مجموعه ارزشمند را جمع آوری کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس «نشان ارادت» به همت انجمن عکس بسیج هنرمندان قم و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت دهه کرامت در حال برگزاری است، تصریح کرد: محسن قائمی، سجاد حیات پور، محسن کرمعلی، مهدی بخشی سورکی، هادی چهرقانی،حسین یاراحمدی، محمد اخلاقی، رضا رمضانی، حسین شاهبداغی، محمد وحدتی و محمد محسن زاده از جمله عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان قم افزود:حسین عابدی، جهانبخش پیری پور، عباس منجمی گیلانی، احمد ظهرابی، عباس فرامرزی و محمد علی مریزاد از دیگر عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه حضور دارد.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: پس از اینکه مسوولان آستان مقدس حضرت معصومه (س) از ورود عکاسان خبری به حرم بانوی کرامت خودداری کردند و مسوولان فرهنگی شهر نیز هیچ اقدام فرهنگی برای پاسداشت این ایام در قم انجام ندادند، انجمن عکس بسیج هنرمندان تصمیم به برگزاری این نمایشگاه کرد.

حسامی نژاد به همدلی عکاسان خبری در برگزاری این نمایشگاه اشاره و ابراز کرد: در مدت زمان بسیار کوتاه فراخوان داده شد و عکاسان خبری قم از خبرگزاری های مختلف  عکس های خود را به انجمن ارسال کردند. 

وی اضافه کرد:  حدود 216 عکس در مدت زمان بسیار محدود به دبیرخانه رسید که از این تعداد 48 فریم عکس در قالب 32 تابلو در نگارگذر صفائیه به نمایش گذاشته شده است.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان قم با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به دلیل اینکه یک هفته پس از شروع دهه کرامت آغاز به کار کرده است تا یک هفته پس از دهه کرامت میزبان علاقمندان است.

وی با بیان اینکه عکس های گوناگونی از لحظات مختلف در حرم بانوی کرامت در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است،تصریح کرد: عکس هایی از داخل مضجع شریف وگنبد نورانی حضرت معصومه (س)، عکس های خاص از بارگاه حضرت معصومه (س) مراسم های گوناگون اعم از خطبه خوانی و ... در بین عکس ها وجود دارد که این عکس ها را افراد عادی نمی توانستند به ثبت برسانند.

حسامی نژاد گفت: در این نمایشگاه عکس هایی از هوای برفی، ایام قرنطینه، روزهایی که حرم حضرت معصومه (س) در حال ضد عفونی بود و عکس هایی از بازگشایی حرم حضرت معصومه (س) دیده می شود.

مسوولان حرم حضرت معصومه (س) عکاسان قمی را تحریم کردند 

وی با اشاره به محدودیت هایی که مسوولان حرم حضرت معصومه (س) نسبت به ورود عکاسان خبری اعمال کردند، بیان کرد: با توجه به محدودیت هایی که پیش آمده معلوم نیست عکاسان بتوانند چنین عکس هایی را در لحظه به ثبت برسانند.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان قم اضافه کرد: این تنوع در عکس ها به دلیل همکاری بود که در گذشته با عکاسان خبری صورت می گرفت و عکاسان به سهولت می توانستند با مجوز عکاسی که داشتند عکس بگیرند اما اکنون این همکاری از سوی مسوولین حرم حضرت معصومه (س) قطع شده است.

وی با گلایه مندی از محدودیتی که مدیران حرم حضرت معصومه (س) نسبت به عکاسان خبری ایجاد کرده اند، گفت:  به دلایل مختلف اجازه ورود عکاسان خبری را به حرم بانوی کرامت نمی دهند و این در حالی است که سایر عکاسان مجوز عکس برداری را دارند اما عکاسان خبری که عکس هایشان در تاریخ ماندگار می شود و در رسانه ها میلیون ها بازدید دارد حق عکس گرفتن از حرم حضرت معصومه (س) را ندارند.

اتفاق تلخ عدم حضور عکاسان قمی در حرم حضرت معصومه 

حسامی نژاد با تاکید براینکه عکاسان خبری همواره خود را خادمان حضرت معصومه (س) می دانند، بیان کرد: دهه کرامت را در حالی پشت سرگذاشتیم که هیچ عکسی از حرم حضرت معصومه (س) توسط عکاسان به ثبت نرسید و رسانه ها عکس جدیدی نداشتند که بخواهند منتشر کنند و این محدودیت یک اتفاق تلخ برای عکاسان قمی محسوب می شود که نمی توانند ارادت خود را به حضرت معصومه (س) ابراز کنند.

وی با تاکید براینکه تحریم عکاسان خبری از سوی مدیران حرم حضرت معصومه (س) ضرر دوجانبه است، بیان کرد: امیدواریم به زودی این مسئله حل شود و عکاسان خبری بتوانند برای ثبت لحظات در حرم حضرت معصومه (س) حضور یابند.

مسوول انجمن عکس بسیج هنرمندان قم ابراز کرد: شایسته نیست در زمانی که مسوولان حرم حضرت معصومه (س) با عکاسان کار دارند و می خواهند برنامه هایشان ثبت شود با آنان تعامل داشته باشند.

 وی تاکید کرد: شایسته نیست که به عکاسان بگویند از محلی خاص که مورد نظر ما است عکس بگیرید و بروید. این نوع تعامل کاری به نوع کار سفارشی محسوب می شود که در شأن عکاسان قمی نیست.

حسامی نژاد ادامه داد: قم بهترین عکاسان کشور را دارد که در مراسم های اربعین و عاشورا بدون توقع مالی همیشه پیش قدم بودند و عکاسی کردن.

وی افزود: بهترین نمونه همدلی عکاسان قمی را می شود، برگزاری نمایشگاه نشان ارادت و یکی از بدترین آنها را پوشش ندادن مراسم های دهه کرامت ذکر کرد که با این اتفاق تلخ هر دو طرف متضرر شدند .

مسوول انجمن عکس بسیج استان قم خاطر نشان کرد: امسال عکاسان قمی نتوانستند از حرم حضرت معصومه (س) عکس بگیرند و وظایف خود را به عنوان خادم ادا کنند و برای مسوولان حرم حضرت معصومه (س) نیز شاید این موضوع قابل اهمیت نبود اما برای عکاسان و جامعه هنری بسیار مهم بود و ناراحت بودند که نمی توانند عکس بگیرند. 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد