hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۳۰ واحد راکد قم به چرخه تولید بازمی‌گردد

۳۰ واحد راکد قم به چرخه تولید بازمی‌گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم روند احیای واحدهای راکد صنعتی را موردتوجه قرار داد و گفت: ۱۵۲ واحد صنعتی سال ۹۷، ۲۵ واحد صنعتی سال گذشته و امسال نیز ۳۰ واحد راکد صنعتی باید احیا و به چرخه تولید بازگردد

به گزارش رویداد ایران_قم،محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مواد معدنی دریاچه نمک این استان مواد اولیه استراتژیک درصنایع الکترونیکی و مواد صنعتی حیاتی کشور را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دراین دریاچه 38 نوع مواد اولیه غنی و ارزشمند شناسایی شده ،‌افزود: درحال حاضر وارد کننده مواد اولیه استراتژیک هستیم، که مواد معدنی دریاچه نمک کمک قابل توجهی در عدم وابستگی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت:‌ احیای معادن از دیگر اولویت‌های مهم استان است که در این ‌بین بهره‌برداری از منابع معدنی دریاچه نمک در اولویت قرار دارد.

وی اظهار داشت: دریاچه نمک قم یکی از دریاچه‌های برتر بین‌المللی است که دارای مواد معدنی بسیار باارزشی است.

سیجانی افزود: ‌یکی از ویژگی‌های دریاچه نمک این است که تمام مواد اولیه استخراج‌ شده از آن با اولین بارندگی بازآفرینی می‌شود و یک پدیده زایشی کم‌نظیر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ابراز داشت: طبق گزارش‌های سازمان محیط‌زیست، فعالیت‌های معدنی دریاچه نمک ضربه به اکوسیستم و مسائل زیست‌محیطی وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای ایجاد ارزش‌افزوده از دریاچه نمک سرمایه‌گذاران متعدد خارجی و داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل سه استان قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگ‌ترین دریاچه فصلی و فراشور کشور است که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرارگرفته است. این دریاچه دارای ساختار زمین‌شناختی کم‌نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است، املاح معدنی این دریاچه، موادی از قبیل سدیم کلرید، سدیم سولفات، منیزیم کلرید و منیزیم سولفات ازجمله بارزترین و مهمترین ترکیبات تشکیل‌دهنده این منبع عظیم خدادادی به شمار می‌آید.

 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد