hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زخم مسئولان غیرکارشناس به بدنه صنعت و معدن قم

زخم مسئولان غیرکارشناس به بدنه صنعت و معدن قم

1399/04/11 , 15:17

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افرادی برای صنعت قم تصمیم می گیرند که حتی پیچ را از مهره تشخیص نمی دهند گفت: گاهی اوقات دیده می شود کارشناس سازمان صمت نسبت به اموری که برای بازرسی آمده است تخصص ندارد و این نشان می دهد ساختار این سازمان مناسب یک استان نیست و برای یک شهرستان 40 هزار نفره کار برد دارد.


ابوالفضل حجازی در گفت وگو با خبرنگار رویداد ایران،با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط رهبرمعظم انقلاب با عنوان «جهش تولید» بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندی تمام شیطنت هایی که دشمنان میهن اسلامی و تحریم های ظالمانه ای را که بر مردم شریف ایران تحمیل می کنند را پیش بینی کردند.

او با تاکید براینکه شاید مسئولین دیر متوجه پیش بینی های صحیح رهبری بشوند، بیان کرد: اما چیزی که در این برهه بسیار اهمیت دارد این است که صنعت گران ایران عاشق کشورشان هستند و همواره زیر پرچم ولایت حرکت می کنند.

عضو خانه صنعت و معدن افزود: بیش از 99 درصد صنعت گرانی که امروز خط تولید را در دست دارند خود را خادم ملت، سرباز ولایت و سرباز میهن می دانند.

حجازی با بیان اینکه متاسفانه در استان قم برخلاف آن چیزی که رهبر معظم انقلاب فرمان داده اند عمل می شود، گفت: در این راستا می شود به وجود کارخانه ای در قم اشاره کرد که سه سالی می شود که تعطیل شده و برای بازگرداندن این واحد تولیدی دهها نامه به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم داده شده است اما با وجود اینکه مشکلات بسیار ساده ای دارد نمی شود آن ها را برطرف کرد.

او با تاکید براینکه موارد متعددی از این گونه وقایع در قم وجود دارد، بیان کرد: برطرف نشدن مشکلات ساده ای که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده ناشی از عدم استقلال سازمان صنعت، معدن و تجارت قم است.


* سازمان صنعت، معدن قم همواره بدهکار انتخاباتی است



عضو انجمن موتورسیکلت استان قم بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  همواره بدهکار انتخاباتی است در حالی که نباید صنعتگران ما بدهکار باشند و باید عاشقی کنند.

حجازی افزود: وضعیت صنعت، معدن و تجارت قم به گونه ای شده است یک مدیروگروه سیاسی می آیند و به دلیل اینکه یک صنعتگر سرباز ولایت است او را در اولویت آخر قرار می دهند.

او با تاکید براینکه مشکلات صنعت در قم وسیع و جدی است، عنوان کرد: در حالی که تحریم و مشکلات درشت و ریز تا عمق وجود صنعتگران نفوذ کرده است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در شرایط فعلی تحریم با صنعتگران همدل و همراه نیست.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن، با اشاره به تعویض چند باره وزرای صنعت و معدن، بیان کرد: همانگونه که وزیر عوض می شود باید مدیران ناکارآمد هم عوض شوند اما عدم شناخت وزیران از مدیران استانی موجب شده که آنان دلگرم و مطمئن پشت میز بنشینند.

این فعال اقتصادی قم ادامه داد: متاسفانه افرادی برای صنعت قم تصمیم می گیرند که حتی پیچ را از مهره تشخیص نمی دهند و گاهی اوقات دیده می شود کارشناس سازمان صمت نسبت به اموری که برای بازرسی آمده است تخصص ندارد که این مسئله برای صنعتگران بسیار ناراحت کننده است.

حجازی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیاز به نفس تازه دارد، گفت: مشکلات این سازمان با تغییر یک رئیس برطرف نمی شود و ساختار این سازمان مناسب یک استان نیست و برای یک شهرستان 40 هزار نفره کار برد دارد.


تنها راه برون رفت از مشکلات وجود مدیران جهادی است

او با تاکید براینکه بیش از 60 درصد واحدهای صنعتی استان قم که به تعطیلی گراییده به دلیل عدم مدیریت و تصمیم های ناکار آمد سازمان صنعت، معدن و تجارت است، بیان کرد: در حال حاضر کارخانه ای با 50 میلیارد تومان مواد اولیه است که با 5 میلیارد تومان می تواند برای 100 نفر اشتغالزایی ایجاد کند که در این راستا تنها راه برون رفت از مشکلاتی که گریبان  صنعت را گرفته وجود مدیران جهادی است.

مدیر عامل گروه صنعتی تندر شهاب افزود: مدیرانی در قم هستند که عاشق کشور هستند اما به دلیل عدم وابستگی به یک گروه سیاسی از آنان استفاده نشده است و یا کنار گذاشته شدند اما باز هم عاشق کشورشان هستند.

حجازی با تاکید براینکه در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم شایسته سالاری وجود ندارد، عنوان کرد: باید به سمتی برویم که مدیران برحسب شایسته سالاری روی کار بیایند.

او با اشاره به سخن رهبری مبنی براینکه دست فساد باید قطع شود، گفت: متاسفانه در برخی ادارات این فساد به شیوه ای نفوذ پیدا کرده است که برخی کارخانجات به دلایل مختلف برایشان فرش قرمز پهن می شود که شرایط فرش قرمز را ندارند .

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: شاید یکی از علت های جولان برخی مدیران به دلیل عدم شناخت وزرای صعت معدن از عملکرد آنان باشد زیرا تا وزیر می خواهد مدیر را بشناسد تغییر می کند و این موجب دلگرمی مدیران ناکارآمد می شود.

او تاکید کرد: تحریم ها گرچه سخت است اما بیشترین مسئله ای که صنعتگران را آزار می هد عدم درک کافی مدیران بالا دستی صنعت است،  که تخصصی در زمینه صنایع ندارند و این مسئله به دلیل این است که رابطه جای خود را به قانون داده است 

دبیرفعالان اقتصادی اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال جهش تولید و جهش صنعت هستیم با تغییرات چند کارشناس و مدیرکل قم به سمت اشتغالزایی می رود و آمار بیکاران قمی یک رقمی می شود 

حجازی با بیان اینکه صنعت موتور سیکلت در قم بیشترین مالیات را می دهد اما سازمان صمت شمشیر از رو بسته است در حالی که بیش از 60 درصد تولید موتورسیکلت در قم تولید می شود اما به دلیل سیاسی بازی و باند بازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد