hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجرای طرح تشدید اقدامات کنترلی در اصفهان؛ ۱۹۰۰ خودروی هنجارشکن اعمال قانون شدند

اجرای طرح تشدید اقدامات کنترلی در اصفهان؛ ۱۹۰۰ خودروی هنجارشکن اعمال قانون شدند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از طرح تشدید اقدامات کنترلی و برخورد با تخلفات و رفتارهای غیرمجاز خبر داد و گفت: تا کنون ۱۹۰۰ دستگاه خودروی هنجارشکن توقیف فیزیکی و سیستمی شده‌اند.

 سرهنگ محمدرضا محمدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح تشدید اقدامات کنترلی و برخورد با تخلفات غیرمجاز، اظهار داشت: برای مقابله با تخلفاتی از جمله سرعت‌های غیر مجاز، دور دورهای شبانه و خودروهایی که تغییر ارتفاع وسیله نقلیه و تغییر در وضعیت ظاهری آنها شده‌ است و همچنین کسانی که اقدام به نصب چراغ‌های زنون در جلوی وسیله نقلیه که منجر به نور خیره کننده به چشم راننده جلویی می‌شود، کرده‌اند، برنامه ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این راستا، با رانندگان خاطی برخورد و علاوه بر توقیف وسیله نقلیه نسبت به پاکسازی چراغ‌های اضافی، زنون، چشمک‌زن و ال ای دی اقدام می‌شود و در حال حاضر قریب به 1900 دستگاه خودروی هنجارشکن  توقیف فیزیکی و سیستمی شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه سرعت غیر مجاز و دور دورهای شبانه در معابر اصفهان زیر ذره بین پلیس قرار دارند و  رانندگان متخلف احضار می‌شوند، گفت: رانندگانی که شب‌ها با سرعت در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند صبح همان روز  رصد و رانندگان خاطی احضار، اعمال قانون، توقیف و در صورت لزوم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و عدم حضور راننده، منجر به توقیف سیستمی و عدم ارائه خدمات می‌شود.

وی تصریح کرد: در تخلفات حادثه‌ساز به رانندگان نمره منفی تعلق می‌گیرد و در صورت اخذ نمره منفی در مرتبه نخست 3 ماه ضبط گواهینامه، 60 هزار تومان جریمه نقدی و 3 ماه محرومیت از رانندگی در انتظار رانندگان خاطی است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: اگر بار دوم نمره منفی دریافت کنند گواهینامه آنان به مدت 6 ماه ضبط می‌شود، 90 هزار تومان جریمه نقدی و 6 ماه محرومیت از رانندگی نیز خواهند داشت.

وی با اشاره به جریمه دریافت نمره منفی در مرتبه سوم، اظهار داشت: ابطال گواهینامه و یکسال محرومیت از رانندگی جریمه رانندگانی است که برای بار سوم نمره منفی می‌گیرند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: رانندگانی که 6 ماه تخلف حادثه ساز نداشته باشند نمرات منفی قبلی آنان پاک خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد