hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| نخاله ریزی جدید تا حد زیادی کنترل‌شده است

خوزستان| نخاله ریزی جدید تا حد زیادی کنترل‌شده است

شهردار اهواز گفت: بخش عمده‌ای از نخاله‌های موجود در اطراف و داخل شهر مربوط به سنوات قبل است. به‌محض شروع این دوره از مدیریت شهری اقدامات لازم با دو اولویت کنترل وضعیت ناهنجار قبلی و پاک‌سازی نقاط آلوده آغازشده است.

منصور کتانباف در تشریح اقدامات انجام‌شده گفت: به همت سازمان موتوری، خودروهای حمل نخاله به GPS مجهز شدند و مکان‌هایی برای تخلیه نخاله در نظر گرفته شد و نخاله ریزی جدید تا حد زیادی کنترل‌شده است. ولی هنوز مواردی از تخلف از جانب خودروهای متفرقه مشاهده می‌شود که لازم است سازمان حمل‌ونقل بار پس از اخذ مجوز لازم از شورای شهر، فراخوان ثبت کلیه خودروهای سبک و سنگین حمل بار در شهر را انجام دهد و همه خودروهای حمل بار ساماندهی شوند.

او ادامه داد: از ابتدای این دوره، پاک‌سازی‌ها با جدیت آغاز شد و به مناسبت‌های مختلف از قبیل استقبال از بهار و...در هر نوبت هر منطقه از 500 تا بیش از 2 هزار سرویس نخاله، جمع‌آوری شد و بازهم انجام می‌شود. این مقام مسئول، ساماندهی نخاله در محل را یکی از راه‌های مقابله با این مشکل دانست و گفت: با توجه به حجم و هزینه زیاد انتقال نخاله‌ها، می‌توان درصورتی‌که کاربری زمین اجازه دهد، از این نخاله‌ها جهت احداث پارک و فضای سبز استفاده کرد، چون بهترین مقابله برای حفظ زمین از نخاله ریزی مجدد، درختکاری است. کتانباف به چشم‌انداز خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: نخاله‌های ساختمانی مانند پسماندها صد در صد قابل بازیافت هستند و در شهرها و کلان‌شهرهای دیگر به‌عنوان سرمایه دیده می‌شوند. شهردار اهواز لزوم مشارکت مردم را یادآور شد و گفت: کلیه این اقدامات تنها با همراهی شهروندان به نتیجه می‌رسد چون شهر را شهروندان می‌سازند. باید فرهنگ والای مردم اهواز در امور شهری جاری شود تا حاکمیت قانون بیش‌ازپیش در شهر برقرار شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد