hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش روزافزون مبتلایان به کرونا‌ در استان بوشهر / ‌بستری بیماران صعودی شد

افزایش روزافزون مبتلایان به کرونا‌ در استان بوشهر / ‌بستری بیماران صعودی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است و استفاده نکردن از ماسک خطر انتقال ویروس کرونا بیش از ۷۰ درصد است.‏
ویروس کرونا برخی استان‌ها را در مرحله قرمز و برخی هم در مرحله هشدار قرار داده و این در حالی است که بر اساس آمار مسئولان وزارت بهداشت و درمان  در  برخی از استان‌ها روند صعودی دارد.
افزایش صعودی بیماران کرونایی نشان از کم شدن مراقبت‌های بهداشتی و اینکه این روزها کرونا کمتر از قبل جدی گرفته می‌شود و این در حالی است که این ویروس خطرآفرین همچنان در ایران و جهان قربانی می‌گیرد.
برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی امری مهم و ضروری است و این در حالی است که تجهیزات مورد نیاز برای مراقبت بهداشتی در همه داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی به وفور یافت می‌شود.
رعایت نکردن نکات بهداشتی سبب اوج گیری دوباره کرونا می‌شود
رعایت نکردن نکات بهداشتی سبب اوج گیری دوباره کرونا می‌شود که در این راستا استاندار بوشهر بر استفاده ماسک در هنگام مراجعه به ادارات و بانک‌ها را ضروری دانست.
عبدالکریم گراوند با بیان اینکه از ورود کارمندان و افرادیکه بدون ماسک به بانک‌ها و ادارات مراجعه کنند جلوگیری می‌شود اظهار داشت: به افراد بدون ماسک در ادارات و بانک‌ها هیج خدمتی ارائه نمی‌شود.
وی، ورود بیماران کرونایی اعم از کارمند و افراد شخصی به ادارات و بانک‌ها را ممنوع دانست و بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود بیماران کرونایی به ادارات و بانک‌ها تخلف است و مورد شدیدترین مجازات نظام اداری قرار می‌گیرد.
آژیر هشدار ابتلا به کووید 19 ، همچنان در استان بوشهر طنین‌انداز است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: در 24 ساعته گذشته تعداد بیماران بستری‌ در بیمارستان‌های استان افزایش یافت و  برخی هم از مبتلایان نیز با بهبود وضعیت جسمانی از تخت بیمارستانی رهایی یافته‌اند.
سعید کشمیری با بیان اینکه سیر صعودی کرونا در استان بوشهر نشان از بی‌تفاوتی برخی مردم نسبت به کووید 19 است تاکید کرد: شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا رسالت و وظیفه همگانی است که در این راستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امری مهم و ضروری است.
وی، مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا را استفاده از ماسک دانست و بیان کرد: استفاده نکردن از ماسک خطر انتقال ویروس کرونا بیش از 70 درصد است.‏
از برگزاری مجالس دور همی‌ها، ترحیم و عروسی جلوگیری شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر جلوگیری از برگزاری مجالس دورهمی‌ها، ترحیم و عروسی برای شکستن زنجیره انتقال کرونا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال خطر انتقال بیماری، باید از برگزاری هرگونه مراسم دورهمی مانند ترحیم و عزاداری جلوگیری شود.
کشمیری، از افزایش روزافزون بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مراکز بیماریابی در شهرهای مختلف استان بوشهر شبانه‌روز در شناسایی بیماران کرونایی تلاش می‌کنند و با افتتاح آزمایشگاه‌های جدید، آزمایش تشخیص کووید 19 در استان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند افزود: جولان کرونا ویروس در نقاط مختلف نشان از بی توجهی برخی شهروندان است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا با اشاره به انتقال ویروس کرونا از طریق وسائل خنک کننده و  وسائل سرمایشی خاطر نشان کرد: استفاده از کولر و وسایل سرمایشی تنها در صورت حضور بیمار در مکانی مشترک سبب انتقال ویروس به آن‌ها می‌شود.
کشمیری با بیان اینکه کولرگازی خانگی بدن حضور بیمار کرونایی نقشی در انتقال بیماری ندارد اضافه کرد: در صورتیکه در یک محیط پرتراکم عمومی مانند اداره، فردی مبتلا وجود داشته باشد، کولر نقش مؤثری در انتقال ویروس از فرد مبتلا به دیگران دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: اگر در یک محیط عمومی که توسط کولرهای گازی خنک می‌شود یک فرد بیمار وجود داشته باشد به دلیل وجود ویروس در بازدم و عطسه این افراد، با گذشت زمان تراکم ویروس در محیط افزایش می‌یابد و تعویض هوا می‌تواند به کاهش این تراکم کمک کند.
ضرورت ایجاد سیستم تهویه مطبوع در محیط‌های عمومی
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر ایجاد سیستم تهویه مطبوع در محیط‌های عمومی تصریح کرد:در محیط‌هایی عمومی که با کولر خنک می‌شود یک در یا پنجره باز باشد و از یک تهویه قوی برای جابه‌جایی هوا استفاده و فیلتر کولرها به‌طور مرتب تمیز شود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تنها راه مصون ماندن از بیماری کرونا را در خانه ماندن دانست و بیان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کنند، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله 2 متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد