hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > الکترونیکی شدن فرآیند ابلاغ گامی جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک است

الکترونیکی شدن فرآیند ابلاغ گامی جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک است

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از اجرائی شدن فرآیند ابلاغ الکترونیکی خبرداد وگفت : پیاده سازی طرح جامع مالیاتی والکترونیکی شدن بسیاری از فرآیندها نظیر ابلاغ گامی جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک ،رعایت حقوق شهروندی وتکریم ارباب رجوع است.
عباس بی نیاز بیان کرد : مودیان محترم می توانند با دسترسی به سامانه ابلاغ الکترونیکی از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده آنان بهره مند شوند .
ایشان به شرایط بهره‌مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اشاره کرد وافزود : پیش نیاز بهره مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان این است که مودی مربوط در نظام مالیاتی دارای ثبت نام تکمیل شده تا مرحله (44) باشد و شماره تلفن همراه اعلامی از سوی مودی در مرحله ثبت نام، صحت سنجی شده باشد .
وی تأکید کرد : آن گروه از مودیانی که فاقد ثبت نام قبلی در نظام مالیاتی هستند در هنگام ثبت نام می بایست همزمان فرم الکترونیکی "درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها را نیز در همان سامانه ثبت نام، تأیید و ارسال نمایند .
بی نیاز به نحوه تأیید و ارسال فرم الکترونیکی ابلاغ اشاره وتصریح کرد : برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد شغلی هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده های مالیاتی کفایت می کند . بر این اساس، پس از تسلیم اولین درخواست استفاده از خدمات "ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی" مودی مربوط می‌تواند کلیه اوراق مالیاتی تشخیص و قطعی مربوط به تمام پرونده‌های شغلی خود را در یک حساب کاربری واحد دریافت نمایند .
وی همچنین افزود : در مورد اشخاص حقوقی، درخواست فوق الذکر می بایست توسط مدیر شرکت یا یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت تسلیم شود. برای اشخاص حقوقی، اوراق ابلاغی در حساب کاربری شرکت بارگذاری شده و پیامک ابلاغ الکترونیکی همزمان برای تلفن همراه فرد تکمیل کننده درخواست و نیز سایر شماره هایی که توسط شخص حقوقی به عنوان شماره رابط معرفی شده است، ارسال خواهد شد .
بی نیاز خاطر نشان کرد : تاریخ مشاهده برگه در حساب کاربری، به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه های مربوط (سامانه صادر کننده اوراق مالیاتی) ثبت شده و تاریخ و زمان رویت برگه به منزله رسید نسخه دوم ابلاغی موضوع صدر ماده (203) قانون مالیات های مستقیم به شمار می آید .
گفتنی است این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر بوده و ابلاغ انجام شده، برابر مقررات قانونی، تمامی پیامدهای ابلاغ واقعی را در برخواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد