hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > بیش از ۵۵ درصد از اراضی ملی سمنان دارای سند کاداستر خواهد شد

بیش از ۵۵ درصد از اراضی ملی سمنان دارای سند کاداستر خواهد شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تاکنون سند کاداستر بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی خذ شده است با اجرای کاداستر یک میلیون هکتار در سال ۱۳۹۹ دارای سند کاداستر خواهد شد.

محمد علی سفیدیان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه منابع طبیعی و نیز برنامه ریزی جهت اجرای هرچه بهتر کاداستر اراضی ملی و دولتی جلسه مشترکی با حضور مدیران کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و نیز معاونین دو اداره کل در امور مربوطه و کارشناسان تخصصی در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان برگزار گردید.

او افزود: در این نشست ضمن بیان موارد و مسائل موجود فی مابین دو اداره کل در سطح استان تصمیماتی جهت رفع مشکلات ثبتی پلاک‌های منابع طبیعی و تسریع در تثبیت قانونی پلاک‌های مورد نظر در سطح استان و کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی اتخاذ گردید و همچنین انجام بیش از یک میلیون هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال جاری مورد بررسی و برنامه ریزی مشترک واقع گردید.

محمد علی سفیدیان بیان کرد: تاکنون سند کاداستر بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اخذ شده است که نقشه‌های کاداستری حدود ۵۰۰ هزار هکتار نیز آماده برای صدور سند کاداستر می‌باشد که با اجرای کاداستر یک میلیون هکتار در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۵ درصد از اراضی ملی استان دارای سند کاداستر خواهد شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ابراز داشت: کاداستر سیستمی است که در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر، نگهداری ومدیریت میگردد تا در جهت تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک (تثبیت املاک) و عملیات نظیر تحدید حدود، تفکیک، رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

او در پایان بیان داشت: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی اصلاح نقشه‌های سنواتی توام با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد