hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پارکومترهای هوشمند در قم نصب می‌شود

پارکومترهای هوشمند در قم نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای پارکومترهای هوشمند در قم خبر داد و گفت: در چهار خیابان اصلی شهدا، بلوار نیایش، بلوار محمدامین(ص) و 19دی به‌زودی سیستم پارکومترهای هوشمند نصب می‌شود.
به گزارش رویداد ایران_قم،علی نیک با اشاره به مطالبه مردم برای ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر و معابر اصلی، اظهار داشت: باید بپذیریم ایجاد پارکینگ یک عامل تشویقی برای استفاده از خودروی شخصی و درنتیجه ایجاد ترافیک بیشتر است.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با توصیه به مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، افزود: در یک سال گذشته سیستم ناوگان اتوبوسرانی بسیار ارتقاء پیداکرده و مردم می‌توانند بدون دغدغه جای پارک سفرهای درون‌شهری خود را با ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام دهند.
نیک از اجرای پارکومترهای هوشمند در قم خبر داد و گفت: پارکومتر یکی از سیستم‌های مدیریت پارک در معابر اصلی بوده و سازمان از سال گذشته به‌روزرسانی این سیستم را در دستور کار قرار داده است.
وی تصریح کرد: از سال گذشته سیستم قدیمی پارکومترهای در سطح شهر جمع‌آوری‌شده و در حال آماده‌سازی معابر برای نصب سیستم‌های جدید هستیم و تا پایان سال با مجوز شورای ترافیک ۳۲ معبر به سیستم پارکومتر جدید مجهز می‌شود.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده‌سازی چهار خیابان اصلی شهدا، بلوار نیایش، بلوارمحمد امین(ص) و ۱۹دی خبر داد و خاطرنشان کرد: این چهار خیابان اصلی در حال رنگ‌آمیزی برای نصب پارکومتر بوده و به‌زودی سیستم‌های جدید نصب خواهد شد.
نیک عملکرد سیستم‌های جدید را تشریح و بیان کرد: مبنای عملکرد سیستم‌های جدید پلاک خودروها بوده و هر نیم ساعت یک‌بار از پلاک خودرو عکس گرفته می‌شود و ۲۰ روز تا یک ماه فرصت پرداخت هزینه پارک وجود دارد.
وی ادامه داد: در این سیستم جدید کارت اشتراک حذف‌شده و هزینه پارک از طریق اپلیکیشن پرداخت می‌شود و همچنین نیم ساعت ابتدای پارک نیز رایگان خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم هدف از اجرای این طرح را جابه‌جایی سریع خودروها در محل پارک دانست و ابراز کرد: هزینه تعیین‌شده به درجه‌بندی معابر بستگی داشته و درجه معابر را میزان تردد خودروها و تقاضای پارک مشخص می‌کند.
نیک خیابان هدف را معبر درجه‌یک و خیابان شهدا را درجه‌دو معرفی و تصریح کرد: هزینه معابر درجه‌یک بعد از نیم ساعت رایگان هزار و ۲۰۰ تومان، درجه‌دو یک هزار تومان و درجه سه ۸۰۰ تومان است.
وی با تأکید دوباره بر استفاده از حمل‌ونقل عمومی در سفرهای درون‌شهری زیر چهار کیلومتر، افزود: خوشبختانه ناوگان اتوبوسرانی نیز بعد از شیوع ویروس کرونا و ماه‌ها تعطیلی بازگشایی‌شده و شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مدیریت ترافیک به‌ویژه در هسته مرکزی شهر می‌توانند از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد