hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برگزاری مجالس عزا و عروسی ممنوع است

برگزاری مجالس عزا و عروسی ممنوع است

فرماندار سنندج بر لزوم خودداری مردم از برگزاری مراسم عروسی و عزا با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا در سنندج تاکید کرد.
محمدابراهیم زارعی گفت: تالار‌های عروسی براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل هستند و مجوزی برای برگزاری اینگونه مجالس داده نشده، اما بعضی شهروندان در اماکنی دیگر اقدام به برپایی چنین مراسمی می‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.
او از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در سنندج بشدت ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که بی‌توجهی به این موضوع مهم، به ضرر خود آنان خواهد بود.
فرماندار سنندج با بیان اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محدودیت‌های جدید اعمال می‌شود، تاکید کرد: آرامستان‌ها همچنان بسته است و مجوزی برای حضور مردم و ازدحام جهت شرکت در مراسم تدفین وجود ندارد.
زارعی از شهروندان سنندجی خواست در مسیر‌ها و خیابان‌های شلوغ، تردد غیرضروری نداشته باشند و افزود: در صورت ضرورت تردد در این نقاط، حتما از ماسک استفاده و دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان حضور در ادارات، بانک‌ها و دیگر اماکن عمومی رعایت شود.
اواضافه کرد: بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌ها و افزایش شمار مبتلایان به کرونا، موجب خستگی کادر درمانی و پُر شدن تخت‌های بیمارستانی می‌شود که در صورت ادامه دچار بحران خواهیم شد و امکان کنترل این ویروس دشوار می‌شود.
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه دستورالعملی برای برگزاری نماز جمعه و برگزاری نماز‌های جماعت در مساجد هنوز اعلام نشده است، گفت: به مسافران توصیه می‌شود از مسافرت به شهر‌های کردستان بویژه سنندج خودداری کنند چرا که اکنون زمان مناسبی برای سفر نیست.
زارعی با بیان اینکه شهروندان در صورت امکان کار‌های اداری خود را تلفنی یا الکترونیکی انجام دهند، یادآور شد: به ادارات ابلاغ شده ارباب رجوع حتما باید با ماسک وارد شود و مایع ضدعفونی دست هم در اختیار مراجعان قرار گیرد.
جمع‌آوری دستفروشان هسته مرکزی سنندج بویژه خیابان فردوسی و دستفروش‌های توزیع کننده مواد غذایی (ساندویچی، جگری، چای فروش، قلیان، سیگار)، عدم برگزاری جلسات غیرضروری در ادارات و سازمان‌ها، تعطیلی آبدارخانه‌ها و رستوران ادارات و لزوم جابجایی حداکثر سه مسافر توسط تاکسی‌ها از دیگر مواردی است که فرماندار سنندج از اجرای آن خبر داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد