hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بوشهر| روزهای روشن تنگستان

بوشهر| روزهای روشن تنگستان

نام تنگستان و تنگستانی‌ها و دلاوری‌هایشان، از دوره زندیه به بعد در منابع تاریخی دیده می‌شود و از همین دوره آنان در حیات سیاسی کشور تأثیری بسزا داشتند. به‌رغم این شهرت و موقعیت خاص این شهرستان، سال‌ها روند توسعه در آن به‌کندی انجام می‌شد اما این روند با قرار گرفتن تنگستان در مسیر خط آهن شیراز- بوشهر به عسلویه، اجرای بخشی از تأسیسات طرح توسعه پارس شمالی و در دست اجرا بودن 330 طرح، در حال تغییر است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: برای تکمیل طرح‌های عمرانی و پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های تکمیل‌شده شهرستان تنگستان یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. رضا عوض‌پور افزود: با 680 میلیارد ریال اعتبار توزیع‌شده در سال گذشته در شهرستان تنگستان امسال 30 طرح عمرانی در هفته دولت و دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد. او گفت: شهرستان تنگستان از حیث زیرساخت‌ها با اقدام‌های صورت گرفته در چند سال اخیر رشد خوبی داشته ولی از حیث سرانه پزشک متخصص نیازمند تقویت است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: از حیث سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده نسبت به متوسط استان شرایط مطلوب‌تری دارد. عوض پور ادامه داد: از حیث کلاس تخریبی نیز 29 کلاس از مجموع 856 کلاس تخریبی استان بوشهر در شهرستان تنگستان واقع‌شده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: تجارت از ظرفیت‌های اصلی شهرستان تنگستان است که با توجه به وجود 100 کیلومتر مرز آبی در شهرستان تنگستان باید برنامه ویژه برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز آن تأمین شود. او بیان کرد: شهرستان تنگستان در ارتباط با واحدهای صنعتی ظرفیت اشتغال کمی دارد ولی از حیث واحدهای معدنی ظرفیت‌های خوبی را در خود جای‌داده است. عوض پور ادامه داد: نرخ باسوادی تنگستان نسبت به متوسط استان بوشهر 4 درصد پایین‌تر است و باید سازوکار لازم تدوین و تعریف شود تا نرخ باسوادی در تنگستان افزایش یابد. عوض پور اظهار داشت: پرورش میگو، تجارت دریایی، معادن مصالح ساختمانی، آبزی‌پروری و کشاورزی از اهم ظرفیت‌های تنگستان است که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری در این شهرستان کاهش یابد.

تصویب 420 میلیارد ریال سهم اعتباری شهرستان تنگستان

سرپرست فرمانداری تنگستان گفت: بخش عمده‌ای از میگوی پرورشی استان بوشهر از بخش دلوار و 85 درصد بچه میگوی موردنیاز استخرهای پرورشی در مراکز تکثیر شهرستان تنگستان تولید می‌شود. احمد دشتی افزود: بخش ساحلی دلوار با داشتن بیش از 100 کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس یکی از مراکز مستعد آبزی‌پروری، طرح‌های شیلاتی و صید و صیادی در استان بوشهر است. دشتی ادامه داد: شهرستان تنگستان با 750 هزار اصله نخل سالانه 25 هزار تن خرما تولید می‌کند که در چند سال اخیر با شور شدن آب‌ها نخلستان‌های این منطقه دچار آفت شدید شده است. او با تأکید بر تسریع در ساخت سدهای باهوش و خائیز گفت: برای حل مشکلات کشاورزان و تأمین آب آشامیدنی مناطق مختلف تنگستان نیاز است در ساخت سدهای باهوش و خائیز تسریع شود که برای شتاب بخشی به این طرح‌ها تزریق اعتبارات ملی نیاز است. دشتی با اشاره به اینکه در کمیته برنامه‌ریزی 420 میلیارد ریال سهم اعتباری شهرستان تنگستان مصوب شده است گفت: اعتبارات تملک دارایی تنگستان امسال با رویکرد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و افتتاح طرح‌هاست. او افزود: نوسازی شبکه آب‌رسانی موردتوجه است و برای جبران کمبود آب روستاها چند تانکر آب‌رسانی به بخش ساحلی دلوار افزوده‌شده است. دشتی یادآور شد: اگرچه در دولت اعتبارات خوبی برای ساخت پارک‌ها، دیوارهای حفاظتی، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی و نهضت آسفالت اختصاص‌یافته ولی اعتبارات سه شهر در تنگستان به‌ویژه مرکز شهرستان متناسب با نیازهای آن‌ها نبوده است. سرپرست فرمانداری تنگستان اظهار داشت: با شروع بکار دوره پنجم شورای اسلامی روند بهسازی و آسفالت کوچه و معابر مرکز شهرستان تا حدودی سامان‌یافته و از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از 60 هزار مترمربع آسفالت شده که تا هفته دولت امسال به بیش از 150 هزار مترمربع می‌رسد و نیاز به حمایت‌ها و توجه بیشتر دارد.

قلعه کلات و سالن ورزشی جائینک هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: طرح مرمت و بازسازی قلعه کلات اهرم با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود. ناصر امیرزاده افزود: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای این طرح 20 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 14 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. او ادامه داد: با اتمام طرح قلعه کلات اهرم به‌عنوان کانون گردشگری شهرستان تنگستان برای بهره‌برداری بخش خصوصی واگذار می‌شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سالن ورزشی روستای جائینک شهرستان تنگستان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌رسد. احمد بهروزیان فر افزود: کل اعتبار این طرح 18 میلیارد ریال است که از این میزان اعتبار تاکنون 12 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است. او ادامه داد: در هفته دولت امسال درمجموع سالن ورزشی در روستاهای بندر رستمی، جائینک و عالی حسینی شهرستان تنگستان بهره‌برداری می‌شود که این طرح به افزایش سرانه ورزش روستایی شهرستان تنگستان کمک شایانی خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد