hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| پارک کوثر بدون پارکینگ

ایلام| پارک کوثر بدون پارکینگ

پارک کوثر ایلام سال‌ها در سایه پارک بزرگ چغاسبز قرار داشت اما با متروکه شدن تقریبی پارک چغاسبز اکنون پارک کوثر به‌عنوان اصلی‌ترین مکان تفریح و گذران اوقات مردم تبدیل‌شده است اما پارک کوثر گنجایش و ظرفیت حضور و استقبال مردم را ندارد و مشکلات ریزودرشت آن باعث شده مردم نتوانند به‌راحتی در این پارک به گذران اوقات فراغت بپردازند.


 اصلی‌ترین مشکل پارک کوثر شهر ایلام نبود پارکینگ مناسب است. این موضوع محدود به محدوده فضای پارک نبوده و علاوه بر جاده داخل پارک، معمولا بلوار خلیج‌فارس که در مجاورت پارک قرار دارد نیز شاهد حجم انبوهی از خودروهای پارک شده به‌صورت دوبله است که این موضوع علاوه بر اینکه چهره زشتی از ایلام را در چشم رانندگان و مسافران به‌جای می‌گذارد می‌تواند حادثه‌آفرین و خطرناک باشد.

حامد مهدی بیگی از شهروندان ایلامی با اشاره به نابسامانی اوضاع در پارک کوثر شهر ایلام گفت: پایان هفته‌ها برای چندساعتی استراحت و بازی کودکان و به‌منظور دورهمی خانوادگی به پارک کوثر مراجعه می‌کنم؛ اما هر بار بزرگ‌ترین مشکل من پارک کردن خودرو است که به دغدغه اصلی من از زمان حرکت و پیدا کردن جای پارک تا زمان برگشت به‌سوی منزل پارک کردن خودرو است. او می‌افزاید: به‌ناچار تمام خودروها با پارک کردن در کنار و جلوی یکدیگر مسیر حرکت و خروج از پارک یکدیگر را سد می‌کنند.مهدی بیگی با بیان اینکه بارها و بارها این معضل حتی به درگیری مابین رانندگان با یکدیگر نیز منجر شده است افزود: امیدواریم هرچه زوتر مسئولان برای حل مشکل مردم و تأمین رفاه حال ایشان در تنها پارک تفریحی شهر ایلام گام بردارند.

دود قلیان‌هایی که به چشم مردم می‌رود

مشکل دیگری که برای خانواده‌ها وجود دارد عادی شدن مصرف قلیان در این پارک و استفاده راحت و بدون برخورد از سوی مسئولان ذی‌ربط است به‌گونه‌ای که در این پارک شبانه بیشتر از نور چراغ‌های پارک، نور زغال قلیان‌هایی خودنمایی می‌کند که طبق تحقیقات استفاده آن نه‌تنها برای خود مصرف‌کننده بلکه برای اطرافیان که همانا در این پارک خانوارهای دیگر هستند. معضل دیگر این پارک وجود متکدیان بوده که با حضور در پارک و درخواست کمک و حضور در جمع خانوارها عملا سلب آسایش کرده و رفاه و فراغت مردم را به هم می‌زنند. در این زمینه جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان با همکاری ادارات بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت و فرمانداری در سطح شهر ایلام اجراشده است.

او افزود: هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر ایلام بوده است. سرهنگ موسوی تصریح کرد: در این راستا چهار متکدی دستگیر شدند. فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به اینکه این طرح موجب رضایت شهروندان و مسئولان بوده است، گفت: مردم توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و کمک‌های خود را در اختیار نهادهای مرتبط بگذارند و به متکدیان تحویل ندهند.

پارک بلوط؛ فرصت‌ها و مشکلات

در کنار پارک کوثر شهر ایلام چند سالی است که پارکی بانام بلوط از سوی مسئولان برای گذران اوقات فراغت مردم بهسازی شده است که خود می‌تواند در صورت فراهم بودن امکانات در آن، حلال بسیاری از مشکلات پارک کوثر همچون ترافیک و ... بوده که علیرغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز مشکلاتی دارد. مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین مشکل این پارک سیستم روشنایی آن بوده که طی چند سال گذشته کمتر موردتوجه مسئولان قرارگرفته است.

فراهم کردن سرویس بهداشتی، تدارک فروشگاه مواد غذایی، بهسازی مسیر، ساخت آلاچیق‌هایی برای استراحت و موزاییک‌کاری‌ها را می‌توان به‌عنوان نکات مثبتی از پارک بلوط نام برد اما نبود سیستم روشنایی مناسب در محل استقرار مردم و سکوها و همچنین آلاچیق‌های بدون چراغ و روشنایی، نبود فضای بازی برای کودکان، نبود فضای سبز مناسب در پارک که مردم را مجبور به استفاده از پیاده‌رو کنار خیابان و یا بلوار وسط خیابان می‌کند که خود می‌تواند معضلات و حوادثی را در پی داشته و خطر آفرین نیز باشد، رغبت مردم را برای طی کردن مسیر چند کیلومتری تا پارک نوساز بلوط از بین می‌برد تا جایی که مردم تحمل مشکلات عدیده پارک کوثر را به حضور در پارک بلوط ترجیح می‌دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد