hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| پرواز از روی مشکلات

البرز| پرواز از روی مشکلات

شرکت خدمات هوایی پیام به دنبال توافق بین شرکت مخابرات ایران و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران جهت تسهیل در ارائه خدمات پستی و مخابراتی شکل گرفت و از سال ۱۳۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی جهت ارائه خدمات هوایی، حمل‌ونقل، توزیع بار، کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب‌العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه‌ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیتش را شروع کرد.

با توجه به موقعیت و جایگاه شرکت و هم‌جواری آن با تهران بنا به مصوب تیرماه ۱۳۸۲ هیئت دولت ۳۶۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه پیام، به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد و با توجه به وظایف مندرج در اساس‌نامه و پتانسیل قانون منطقه ویژه و امکانات موجود، فعالیت‌های این شرکت در چهار زمینه خدمات فرودگاه، ایرلاین پیام، منطقه ویژه اقتصادی و هاب پستی تقسیم‌بندی شد.

همچنین در سال ۱۳۹۰ علاوه بر مأموریت‌هایی که به شرکت واگذارشده بود، استقرار صنایع سبز و پردازش واردات و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی پیام مطرح و به وظایف قبلی اضافه شد و این در شرایطی بود که منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده‌ای به وسعت ۳۶۰۰ هکتار در اراضی ۱۰ هزار هکتاری فرودگاه بین‌المللی پیام واقع در استان البرز تأسیس شد و هدف از راه‌اندازی و تأسیس این منطقه ویژه اقتصادی، حمل‌ونقل بار هوایی و پستی، فرآوری کالا، انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع ICT و صادرات اعلام شد و حالا مسئولین از امکان مسافربری شدن فرودگاه خبر داده‌اند.

 مشکل انباشت زباله در حلقه دره

استاندار البرز در بازدید از فرودگاه پیام گفت: امکان مسافربری شدن پیام فرایندی که طی سال‌ها آرزوی مردم استان بوده که تحقق آن نزدیک است و به مردم نوید می‌دهیم که این وعده دولت نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.

محمدعلی نجفی در جلسه بازدید از روند پیشرفت مسافربری شدن فرودگاه پیام با بیان اینکه وزارت ارتباطات عنایت ویژه داشته افزود: باید با همکاری و تعامل ویژه درصدد تحقق این پروژه باشیم.

او با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی البرز نوید آغاز عملیات اجرایی ایجاد مسیر دسترسی به فرودگاه را اعلام کرده ادامه داد: در این راستا ۵ میلیارد تومان اعتبار نیز با جابه‌جایی تخصیص‌ها از سوی سازمان برنامه‌وبودجه مصوب شده است.

نجفی با اشاره به امکان روشنایی مسیر دسترسی به پیام، افزود: در خصوص سند مالکیت مجموعه پیام و آب‌رسانی نیز باید در جلسات تخصصی، امور دنبال شود.

استاندار البرز با بیان اینکه زباله یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال رفع این موضوع هستیم چراکه انباشت زباله در حلقه دره یکی از معضلات بزرگ فرودگاه پیام است که به دلیل بوی بد و آلودگی‌های زیست‌محیطی باید رفع شود.

او گفت: به دلیل اهمیت این اقدام بزرگ در ۶ ماهه اخیر چندین بازدید از فرودگاه داشتیم و با توجه به مشاهدات در آخرین بازدید تلاش ویژه‌ای با عزم همگانی شکل‌گرفته است. نجفی افزود: یک فرایندی که طی سال‌ها آرزوی مردم بوده اکنون به تحقق نزدیک می‌شود و به مردم نوید می‌دهیم که این وعده دولت نیز به‌زودی اجرایی خواهد شد. او بابیان اینکه طی یک ماه اخیر ۴ کیلومتر در فرودگاه پیام آسفالت‌ریزی شده است، تأکید کرد: این مهم نشان از نگاه ویژه به بهره‌برداری از پروژه پایانه مسافربری فرودگاه پیام است.

استاندار با بیان اینکه مردم البرز، تهران و قزوین از این فرصت بهره‌مند می‌شوند خاطرنشان کرد: اکنون خطوط مختلف هواپیمایی برای همکاری با این فرودگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.­

راه‌اندازی بعد از دو دهه

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: پس از 20 سال و گذر از چالش‌های متعدد با مساعدت ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری‌های صورت گرفته بخش مسافری فرودگاه بین‌المللی پیام به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

سعید زرندی در حاشیه بازدید استاندار البرز از فرودگاه بین‌المللی پیام، ایجاد پایانه مسافربری این فرودگاه را وعده‌ای دانست که به مردم داده‌شده است و گفت: این وعده به مرحله تحقق رسیده است.

لو با اشاره به اینکه برای مسافربری شدن فرودگاه بین‌المللی پیام ۲۰ سال تلاش شده است، افزود: این اقدام به وزارت ارتباطات مربوط نبود اما ازآنجایی‌که مطالبه مردم بود موردتوجه این وزارت خانه قرار گرفت و فرودگاه پیام به سمت تغییر کاربری پیش رفت. مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به اجرای ۲۸۰ طرح در این فرودگاه به همت وزارت ارتباطات، گفت: درصدد هستیم که پایانه مسافربری فرودگاه پیام تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود. زرندی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه اگر این مهم به نحو احسن انجام نشود موردانتقاد قرار خواهد گرفت، گفت: مهم‌ترین موضوع در خصوص فرودگاه بین‌المللی پیام راه‌های دسترسی است، به همین منظور در کنار بلوار ارم در منطقه مهرشهر یک بلوار دیگر در حال احداث است.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام بابیان اینکه باید به مسائل و مشکلات فرودگاه رسیدگی جدی شود، گفت: میان اداره کل راه و شهرسازی و یکی از بانک‌های عامل بر سرزمین‌های فرودگاه اختلافی وجود دارد زیرا سال ۸۵ زمین‌ها در رهن بانک بوده، با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده هنوز از رهن بانک خارج نشده و متأسفانه این بانک همکاری لازم را ندارد. زرندی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی سه خط هوایی برای حضور در پایانه مسافربری فرودگاه بین‌المللی پیام، گفت: زمان آموزش و آزمایش در بیشتر فرودگاه‌ها ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد اما این زمان برای فرودگاه پیام به حداکثر شش ماه زمان احتیاج دارد. وی همچنین تأکید کرد: برای احداث پایانه مسافربری فرودگاه پیام ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات «آی. تی» هزینه شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد