hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > با این راه حل‌ها دهان خود را خوشبو کنید

با این راه حل‌ها دهان خود را خوشبو کنید

متخصص طب ایرانی با بیان اینکه بوی بد دهان گاهی نشانه بیماری‌های زمینه‌ای است، گفت: شستشوی مکرر دهان و حلق با آب نمک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
مریم نواب‌زاده،  اظهار کرد: یکی از مشکلات روزه‌داری، بوی بد دهان بوده که گاهی بسیاری آزاردهنده است.
وی افزود: اگر این حالت شدید و آزاردهنده باشد، نشان‌دهنده بیماری یبوست‌های شدید گوارشی، مشکلات کبد  و کلیه، بهداشت نامناسب دهان و دندان و عفونت‌های ریه است.
این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه برای رفع بوی بد دهان باید این بیماری‌ها برطرف شود، افزود: در ایام روزه‌داری، متابولیسم قند و گلوکز به متابولیسم چربی تغییر می‌کند.
نواب‌زاده ادامه داد: چربی‌ها با سوختن خود تولید موادی به نام کتون کرده و گازهای فراری در مجاری تنفسی و ریه آزاد می‌کنند که موجب بوی بد دهان شده و این حالت در کودکان و زنان بیشتر دیده می‌شود.
وی بیان کرد: توصیه می‌شود این افراد ابتدا بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کرده و پس از مصرف غذا از نخ دندان استفاده کنند.
این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه شستشوی مکرر دهان و حلق با آب نمک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، افزود: افراد باید از مصرف برخی از مواد غذایی مانند سیر و پیاز خام، تره و شنبلیله خودداری کنند.
نواب‌زاده با بیان اینکه مصرف زیاد گوشت و غذاهای دیر هضم نیز باعث ایجاد بوی نامطبوع دهان می‌شود، یادآور شد: افراد باید سعی کنند آب یخ همراه غذا مصرف نکنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد