hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تولیدکنندگان شن و ماسه کرمانشاه کمبود "گازوییل" دارند

تولیدکنندگان شن و ماسه کرمانشاه کمبود "گازوییل" دارند

رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه از مشکل جدی تامین سوخت مورد نیاز برای ماشین‌آلات فعال در واحدهای تولید شن و ماسه استان خبر داد و گفت: گاهی مجبوریم سوخت مورد نیاز را با دو برابر قیمت در بازار آزاد خریداری کنیم.

محمدرضا کارگر ، از مشکل تامین سوخت مورد نیاز برای ماشین آلات سنگین فعال در واحدهای تولیدی شن، ماسه و آسفالت یاد کرد و گفت: دو سال است با این مشکل مواجهیم و علی رغم پیگیری‌های انجام شده تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.
وی با بیان اینکه سهمیه سوختی که برای ماشین آلات این واحدها در نظر گرفته می‌شود نصف مصرف سوخت واقعی آنها است، ادامه داد: در شرایطی که گاهی سوخت مصرفی ماهیانه برخی از این دستگاه‌ها از جمله انواع لودر، بیل مکانیکی، بولدوزر و ... به هفت تا هشت هزار لیتر در ماه می‌رسد، سوختی که برای هر دستگاه در نظر می‌گیرند حدود چهار هزار لیتر است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه سوخت مصرفی این ماشین آلات را گازوئیل اعلام کرد و افزود: در شرایطی که قیمت هر لیتر گازوئیل 350 تومان است، گاهی مجبوریم برا تهیه گازوئیل در بازار آزاد لیتری 650 تومان هزینه کنیم که این امر قیمت سوخت مصرفی ما را تا دو برابر افزایش می‌دهد و هزینه تمام شده تولید را بالا می‌برد.
کارگر اضافه کرد: در چنین شرایطی یا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی باید ضرر کنند و یا هزینه سوخت را به قیمت تمام شده اضافه کرده و آن را از مصرف کننده بگیرند.
وی از پیگیری‌های متعددی که برای رفع این مشکل انجام شده خبر داد و عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در تمامی مراحل از ما حمایت می‌کند، اما مشکل اصلی که داریم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگرچه تاکنون جلسات مستمری در این زمینه برگزار و درخواست خود را اعلام کرده ایم، اما پاسخ شرکت پخش فراورده‌های نفتی به ما این است که بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های سراسر کشور سهمیه سوخت همه انواع ماشین آلات مشخص است.
کارگر با بیان اینکه سهمیه سوختی که بر اساس استانداردها تعریف شده برای مصرف خودروهای تولید سال 2019 و 2020 است، یادآور شد: ماشین آلاتی که در واحدهای تولید شن و ماسه استفاده می‌شوند حداقل 20 تا 25 سال عمر دارند و میزان مصرف آنها بسیار بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگرچه این دستورالعمل برای سراسر کشور یکسان است، اما استان‌های دیگر راهکارهایی برای جبران این مشکل در نظر گرفتند تا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی کمتر آسیب ببینند، اما در کرمانشاه شرکت پخش فراورده‌های نفتی اصرار دارد مُر قانون را اجرا کند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه گفت: ما هم تقاضا نداریم تخلفی در این بین صورت بگیرد، بلکه می‌خواهیم راهکارهایی برای کمک به کاهش هزینه تمام شده  واحدهای تولیدی شن و ماسه اندیشیده شود.
کارگر افزود" اگر نگرانی در خصوص قاچاق سوخت وجود دارد، انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت تعهد می‌دهد اگر هر تخلفی در این زمینه رخ داد پاسخگو باشد و واحد متخلف را تا یکسال از دریافت سهمیه سوخت محروم کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به 60 درصد واحدهای تولیدی شن و ماسه با مشکل تامین گازوییل مواجهند، ادامه داد: تعداد ماشین آلات این واحدها بسته به نوع واحد و ابعاد کاری که انجام می‌دهند، متفاوت است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد