hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > والدین نسبت به تب بالای بیش از سه روز فرزندان حساس باشند

والدین نسبت به تب بالای بیش از سه روز فرزندان حساس باشند

متخصص عفونی گفت: هنوز ارتباطی بین سندروم کاوازاکی و کووید ۱۹ در کودکان ثابت نشده است و لازم است والدین نسبت به تب بالای فرزندان حساس باشند.

حمید عمادی  با اشاره به اینکه هنوز ارتباطی بین بیماری کاوازاکی با کووید ۱۹ ثابت نشده است، اظهار داشت: مبتلا شدن به سندروم کاوازاکی علتی ناشناخته دارد که با تب طول کشیده بیش از ۵ روز همراه است و عروق قلب را درگیر می‌کند.

وی بیان داشت: لازم است والدین به دور از استرس و نگرانی چنانچه فرزندشان به تب حدود ۴۰ درجه دچار شد و پس از سه روز به درمان‌های ضد تب پاسخ نداد به بیمارستان تخصصی کودکان مراجعه کنند.
 

این متخصص عفونی علت بیماری کاوازکی را ناشناخته معرفی کرد و گفت: ویروس‌هایی که سیستم ایمنی کودک را تحت فشار قرار می‌دهد زمینه این بیماری را فراهم می‌کند و در آینده نزدیک ارتباط بین ویروس کووید ۱۹ و این سندروم مشخص خواهد شد.

سندروم کاوازاکی بیماری جدیدی نیست

عمادی با تاکید بر اینکه سندروم کاوازاکی بیماری جدیدی نیست، تصریح کرد: این سندروم در کودکان بیشتر دیده می‌شود و واکنش بدن کودک به عوامل میکروبی و عفونی است.

وی افزود: سندروم کاوازاکی سیستم ایمنی را نشانه می‌گیرد و مکانیزم دفاعی بدن موجب بثورات جلدی در زبان و اندام کودک خواهد شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه مواردی از این سندروم با شیوع کرونا در کشور افزایش یافته است، گفت: توصیه می‌شود خانواده‌ها آرامش خود را حفظ کنند و تنها کافی است که با علائم تب بالا کودک را به بیمارستان تخصصی کودکان بسپارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد