hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت بیمارستان‌های استان مرکزی رو به سفید شدن است؛ مردم همچنان رعایت کنند

وضعیت بیمارستان‌های استان مرکزی رو به سفید شدن است؛ مردم همچنان رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان مرکزی رو به سفیدشدن و تخلیه از بیماران کرونایی است گفت: اما این ویروس همچنان وجود دارد و به معنای این نیست که شرایط عادی است و مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.
سیدمحمد جمالیان با اشاره به شناسایی ناقلان خاموش کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: بیماران مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند در واقع این کار نتیجه همکاری و تلاش‌های مراکز بهداشت و فرمانداران است به طوری که در مرحله دوم مبارزه با کرونا افراد ناقل و مبتلا به این ویروس شناسایی می‌شوند و تقریبا اکثر آنها بدون علامت هستند که با این کار از ناقلان خاموش جلوگیری می‌شود و سرعت شیوع این ویروس در استان کنترل شده است.
وی افزود: در شهرستان ساوه یک بیمارستان درگیر با کرونا داریم، بیمارستان ولی عصر(عج) اراک نیز تخلیه شد و برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری هم برنامه داریم تا پس از پایان ماه مبارک رمضان تخلیه شود و به بیماران سرطانی خدمت‌رسانی کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: وضعیت در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها و استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌ها قابل قیاس نیست به طوری که استان مرکزی دومین استان درگیر با این ویروس بود و تلاش کردیم تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم بنابراین در استان نمونه بارزی از همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شد.

جمالیان ادامه داد: اکنون استان مرکزی در زمینه کنترل و مقابله با این ویروس در کشور می‌درخشد به طوری که در این استان هیچ مورد فوت پرسنل و کادر درمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، فوت مادران باردار و نوزادان نداشتیم و سرعت انتشار این ویروس به حدی نرسید تا بیمارستان‌های استان پاسخگوی مردم نباشند به همین سبب خدمت‌رسانی خوبی انجام شد و کمبودی هیچ دارویی نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: همه تجهیزات درمانی و تشخیصی در استان فراهم بود و با توجه به اینکه پلاسمافرز درمانی یک روش درمانی در کشور پذیرفته شد توانستیم دستگاه مورد نیاز را خریداری کنیم و قبل از اینکه بیماری از کنترل خارج شود بیماران را شناسایی کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به شب‌های قدر در استان گفت: در شب گذشته نیروهای واکنش سریع، استان را رصد کردند و ویژه‌برنامه شب قدر به خوبی برگزار شد اما در شهرستان آشتیان مشکلاتی وجود داشت که با همکاری فرماندار این شهرستان ناهماهنگی‌ این شهرستان نیز برطرف می‌شود.
جمالیان افزود: پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم پخش نذورات و سایر موارد در استان به خوبی رعایت شد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد