hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ضرر ۲ میلیارد تومانی اصفهان از تعطیلی مجموعه میدان نقش‌جهان

ضرر ۲ میلیارد تومانی اصفهان از تعطیلی مجموعه میدان نقش‌جهان

مدیرپایگاه میراث جهانی میدان امام (ره) گفت: تعطیلی مجموعه میدان نقش‌جهان، بیش از دو میلیارد تومان خسارت اقتصادی برای صنعت گردشگری اصفهان به همراه داشت.
فریبا خطابخش مدیر پایگاه میراث جهانی میدان امام خمینی (ره) با مقایسه آماری گردشگران سال گذشته با امسال در مجموعه میدان امام خمینی (ره) به تأثیرات شیوع کرونا بر این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: از اول فروردین ماه تا سی ام اردیبهشتِ سال گذشته، ۲۸۱ هزار و ۹۴۱ گردشگر داخلی از این مجموعه بازدید کردند.

او افزود: بالغ بر ۷۲ هزار و ۲۵۸ گردشگر خارجی هم در بازه زمانی دو ماه ابتدای سال گذشته از مجموعه میدان امام خمینی (ره) دیدن کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی میدان امام خمینی (ره) با اشاره به توزیع یک هزار و ۵۰۳ بلیت رایگان و یک هزار و ۹۳۴ بلیت نیم بها تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته، ۳۵۷ هزار و ۶۳۶ نفر از کل مجموعه میدان امام خمینی (ره) بازدید کردند که در سال جاری با شیوع بیماری کرونا، این مجموعه تعطیل شد.

خطابخش با اشاره به بازگشایی مجموعه میدان نقش جهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و پذیرش محدود گردشگران با زمان بندی مشخص گفت: در دو ماه ابتدای سال گذشته، ۳۵۷ هزار و ۶۳۶ نفر از مجموعه میدان امام خمینی (ره) بازدید کردند که بالغ بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمد به همراه داشت.

او بیان داشت:۵۰۳ باب مغازه اعم از صنایع دستی و سوغات اصفهان هم در مجموعه میدان نقش جهان فعال هستند که با شیوع کرونا متحمل ضرر اقتصادی هنگفتی شدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد