hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز اجرای طرح بهارانه کتاب با مشارکت 55 کتابفروشی در قم

آغاز اجرای طرح بهارانه کتاب با مشارکت 55 کتابفروشی در قم

رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: طرح بهارانه کتاب در سال ۱۳۹۹ از ۲۰ اردیبهشت‌ماه به مدت یازده روز تا پایان روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد

 

روح الله کریمی در گفت و گو با رویداد ایران از قم، با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب در سال ۱۳۹۹ به مدت زمان 11 روز اظهار کرد: این طرح از شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه تا پایان روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» برگزار می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزارتومان یارانه خرید کتاب تعلق می گیرد و هر شمارۀ ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه قرار می گیرد

رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ارائه این تخفیف شامل کتاب های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است و کتاب های آموزشی مشمول این تخفیف قرار نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیر حضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل بهارانه امکان پذیر است و مدیریت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

کریمی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از کتابفروشی فعال‌ عضو این طرح در شهر خود که در کل کشور بیش از ۶۷۰ کتابفروشی است، به آدرس طرح بهارانه کتاب مراجعه کنند.

 

وی ادامه داد: طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور انجام می‌گیرد که در آن وجه تخفیف به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.  

  رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  اضافه کرد: کتابفروشی‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح «بهارانه کتاب» ١٣٩٩ اقدام کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تایید شرکت در طرح «بهارانه کتاب» ۱۳۹۹ نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه 55 کتابفروشی استان قم در طرح بهارانه 99 مشارکت کرده‌اند، گفت: استان قم از این حیث رتبه سوم کشور را دارد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد