hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روند کاهشی تشکیل پرونده های نزاع و درگیری در پزشکی قانونی قم

روند کاهشی تشکیل پرونده های نزاع و درگیری در پزشکی قانونی قم

مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: براساس مقایسه آماری شمار مراجعات به پزشکی قانونی در دو سال گذشته برای نخستین بار شاهد روند کاهشی پرونده های نزاع و درگیری در پزشکی قانونی قم هستیم.


به گزارش رویداد ایران_قم، حمید صدیقی آخا عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال 1397 تعداد 37 هزار و 136 پرونده در بخش معاینات سرپایی پزشکی قانونی قم تشکیل شده که نسبت به سال قبل از آن با کاهش 3 درصدی مواجه است.

وی افزود: در این میان اگر چه در سال 98 نیز همچنان موارد نزاع و درگیری بیشترین میزان مراجعه به پزشکی قانونی بوده لکن این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش 4 درصدی را تجربه کرده است. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به تعداد پرونده های با موضوع درگیری و نزاع در دوسال گذشته خاطرنشان کرد: در سال 97 پرونده های نزاع و درگیری رسیدگی شده 11 هزار و 838 مورد بوده در حالیکه در سال 98 این آمار به 11 هزار و 453 مورد کاهش یافته است

وی ادامه داد: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های ارائه شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از اواخر بهمن ماه سال 98 شاهد کاهش حضور مردم در مجامع عمومی بودیم که تعداد مراجعات به پزشکی قانونی نیز در این مقطع زمانی تحت تاثیر شرایط پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کاهش قابل ملاحظه ای داشت که می توان این موضوع را در ایجاد روند کاهشی موارد نزاع دخیل دانست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد