hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جولان کرونا همچنان در مازندران/ منطقه سفیدی در استان نداریم

جولان کرونا همچنان در مازندران/ منطقه سفیدی در استان نداریم

به رغم اعلام دو روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر وجود ۴ شهرستان سفید از کرونا، خبرها حکایت از آن دارد که این ویروس منحوس همچنان در مازندران جولان می‌دهد.
 مازندران یکی از استان‌هایی کشور بوده که از ابتدای شیوع ویروس کرونا علیرغم کنترل‌های مردمی در ردیف استان‌های پرخطر بوده است.
با اتمام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشایی محورهای مواصلاتی مازندران، موجی از مسافران که نباید در این ایام وارد مازندران شوند، از فرصت تعطیلی مدارس برای گذران فراغت خود در ماه رمضان استفاده کردند. متاسفانه ورود این گردشگران و مسافران سبب شد تا ویروس کرونا در مازندران روند افزایشی به خود گرفته و جولان بگیرد.
دو روز گذشته بود که ستاد ملی مقابله با کرونا، چهار شهرستان کلاردشت، محمودآباد، میاندورود و سوادکوه شمالی را به عنوان مناطق سفید کرونا اعلام کرد که امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که هیچ نقطه سفیدی در مازندران نداریم و در صورت عدم رعایت مردم و مسافران این روند افزایشی خواهد شد.
در حالی کلاردشت و محمودآباد به عنوان مناطق سفید در مازندران تبدیل شده که این دو شهر استان به عنوان مناطق گردشگرپذیر و مسافرخیز است و به واسطه نداشتن مراکز بیمارستانی در این دو شهر، آن شهرها به عنوان مناطق سفید اعلام شده در حالی که به دلیل کمبود مراکز درمانی در چهار شهرستان فوق، بیماران آن مناطق به شهرهای همجوار نظیر چالوس، آمل، ساری و قائم‌شهر اعزام می‌شوند.
سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره گفت: با توجه به آخرین بروزرسانی سامانههای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در 24 ساعت گذشته،  فعلا  هیچ یک از شهرستانهای استان مازندران در وضعیت سفید (کم خطر)  نیستند.
وی بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مناطق شلوغ تاکید کرد و افزود: همچنان از مردم انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران را درمهار این بیماری یاری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر تقویت اجرای طرح فاصلهگذاری اجتماعی در استان، گفت: شکستن زنجیره انتقال وظیفه همه ما بوده و همچنان مردم را به شعار در خانه بمانیم تا زودتر دوباره دور هم باشیم دعوت می‌کنیم چرا که خطر ابتلا به کرونا جدی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد