hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هیچ دانش آموزی را مجبور به خرید گوشی اندروید نکرده ایم

هیچ دانش آموزی را مجبور به خرید گوشی اندروید نکرده ایم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید براینکه هیچ دانش آموزی را مجبور به خرید گوشی اندروید نکرده ایم، گفت: امروز بیش از ۷۰ درصد کلاس های درس در شبکه شاد تشکیل شده، اما با حضور همه دانش آموزان نیست و فقط ۵۵ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد شده اند که نشان می دهد اجباری برای حضور دانش آموزان در این شبکه نداشته ایم.

محمد اعتدادی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اینکه از پنجم اسفندماه سال گذشته که به واسطه شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شدند، به اجبار از فضای فیزیکی به سمت فضای مجازی کوچ کردیم، اظهار کرد: شاید کمتر کسی می توانست باور کند که طولانی ترین تعطیلی مدارس اتفاق بیفتد و هیچ کشوری در دنیا تجربه ای در این زمینه نداشت، با این وجود معلمان مصمم و خلاق ما نگذاشتند وقفه ای در استمرار آموزش اتفاق بیفتد، اگرچه ممکن است نواقصی داشته باشد، چون هیچ چیز نمی تواند جای کلاس درس را بگیرد.
وی با بیان اینکه در زمان تعطیلی مدارس ۸۰ درصد محتوای آموزشی تمام شده بود، گفت: معلمان باید ۲۰ درصد باقی مانده محتوا را ارائه می دادند، به غیر از پایه دوازدهم که به روال هر سال تقریبا همه محتوای درسی آموزش داده شده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه با شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۷۷ واحد آموزشی و ۱۲ هزار کلاس درس در شهر اصفهان تعطیل شد و ۳۱۴ هزار و ۸۶۵ دانش آموز نتوانستند سر کلاس درس بروند، افزود: با تعطیلی مدارس باید مدیریتی انجام می شد تا عدالت آموزشی را رعایت کرده باشیم و همه دانش آموزان از فضای مجازی برای یادگیری استفاده می کردند، درحالی که در مناطقی از شهر بضاعت کمتری وجود دارد  و به این نتیجه رسیدیم که صد در صد دانش آموزان نمی توانند آموزش از طریق فضای مجازی را دنبال کنند.
وی درخصوص تدابیر اتخاذ شده برای برقراری عدالت آموزشی و استمرار آموزش برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، گفت: همکاران ما در مناطق حاشیه شهر درسنامه هایی بین دانش آموزان توزیع کرده و بسته های آموزشی را در اختیار این دانش آموزان قرار می دهند، به طوری که بیش از ۵۸ راهنمای آموزشی و صد نفر در گروه های آموزشی این کار را به عهده گرفته اند.
اعتدادی با بیان اینکه آموزش و پرورش همه امکانات و زیرساخت های لازم را ندارد و آموزش غیرحضوری نیز تجربه جدیدی بوده است، افزود: با این وجود معلمان همه تلاش خود را کردند و با رویکرد عالمانه و عاشقانه کار را دنبال کردند، تاجایی که حتی وقت مضاعفی نسبت به زمانی که در مدرسه حضور داشتند صرف می کنند.
وی با اشاره به مشخص شدن تکلیف پایه دوازدهم، گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا ملاحظاتی نداشته باشد امتحانات این پایه از روز ۱۷ خرداد به صورت حضوری برگزار می شود و تا ۱۵ تیر ادامه دارد، ۳ هفته بعد هم کنکور برگزار می شود. در دوره ابتدایی هم امتحانات توصیفی است و طبق سال های گذشته معلمان دانش آموزان را ارزیابی می کنند، اما تکلیف امتحانات متوسطه اول تا پایه دوازدهم امروز مشخص می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان راه اندازی شبکه شاد برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: این شبکه قطعا مشکلاتی هم دارد، به طوری که بسیاری از خانواده ها گوشی مناسب و اینترنت نداشتند، اما شاید هیچ وقت آموزش و پرورش نمی توانست چنین شبکه ای راه اندازی کند.
وی با تاکید براینکه ما هیچ دانش آموزی را مجبور به خرید گوشی اندروید نکردیم، گفت: امروز ۵۵ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد شده اند و بیش از ۹۵ درصد مدیران عضو این شبکه هستند، همچنین بیش از ۷۰ درصد کلاس های درس تشکیل شده اما با حضور همه دانش آموزان نیست که نشان می دهد اجباری به دانش آموزان برای حضور در شبکه شاد نداشته ایم.
اعتدادی با اشاره به راه اندازی سامانه ای به نام ای آر پی در اصفهان از سال قبل، تصریح کرد: برای آموزش پایه های اول نگرانی داریم و به همین خاطر به خانواده ها اعلام کرده ایم از طریق سامانه ای آر پی که دسترسی به آن آسان تر است، با کد ملی دانش آموز از محتوای درسی بارگذاری شده استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ارزیابی معلمان در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: یکی از ملاک های ارزیابی برای انتخاب معلم نمونه امسال، معلمانی بوده اند که در این مدت در فضای مجازی وقت زیادی صرف و تلاش زیادی کرده اند.
وی با اشاره به استمرار روند آموزش از سوی مدارس طی این مدت، گفت: در این مدت هیچ آموزگار یا دبیری که آزاد به کار گرفته شده اخراج نشده و فرایند آموزش متوقف نشده است، بنابراین شهریه ای که مربوط به آموزش می شود باید از طرف اولیا پرداخت شود، ولی شهریه ای که مربوط به امور فوق برنامه مثل اردوها و کلاس های مختلفی است که در طول سال برگزار می شود باید به اولیای دانش آموزان برگردانده شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد