hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| ارائه پنج طرح برای بهبود وضعیت فرهنگی استان

اصفهان| ارائه پنج طرح برای بهبود وضعیت فرهنگی استان

نخستین نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پس از گذشت بیش از هشت ماه از انتصاب او برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برگزار نکردن نشست خبری و ارتباط رودررو با اهالی خبر نشانه عدم توجه نسبت به رسانه‌ها نیست، گفت: ارتباط با رسانه‌ها به روش‌های دیگر را در دستور کار قرار داده بودم و به آن عمل می‌کردم. انصاری بابیان اینکه حوزه فرهنگ در سرنوشت هر کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: طبق فرمایشات رهبری حتی اهمیت فرهنگ فراتر از اقتصاد برای یک جامعه است. او با اشاره به اینکه مطالبه گری در اصفهان توسط رسانه‌ها فراتر از سایر استان‌ها است، تصریح کرد: مطبوعات و رسانه‌ها مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزار در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند. چراکه مطالبه گران حق مردم به‌حساب می‌آیند. انصاری اظهار کرد: دشمنان نظام درصدد هستند تا سه اصل را در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد حملات خود قرار دهند که این سه اصل عبارت‌اند از ناکارآمد جلوه دادن نظام، شکاف میان مردم و مسئولان و در ادامه ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه گفت: از ابتدای حضور در اصفهان تمام‌وقت و انرژی خود را در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی استان قرار داده‌ام. او در واکنش به انتقادات مطرح‌شده درباره اینکه او مدیری پروازی است، تصریح کرد: مسئولیت‌های دیگر شاید عاملی باشد که وقت رسیدگی به مسائل فرهنگی استان را از بنده گرفته باشد بنابراین برای اینکه فرصت کافی برای پرداختن به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را داشته باشم، سایر مسئولیت‌ها را واگذار می‌کنم.

ارائه پنج طرح فرهنگی برای اصفهان

 انصاری وضعیت تئاتر اصفهان را ازلحاظ زیرساخت‌ها مطلوب دانست و گفت: نباید ریشه کمرنگ شدن این هنرنمایشی را در تغییر مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست. درحالی‌که یکی از نواقص مهم استان اصفهان نداشتن جایگاه و سالن ویژه تئاتراست که اثرات منفی خود را بر این هنر وارد کرده است. او برای بهبود وضعیت فرهنگی استان از ارائه پنج طرح بزرگ خبر داد، گفت: این پنج طرح بزرگ نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است چراکه پروژه‌هایی که به بخش دولتی سپرده می‌شوند برای به نتیجه رسیدن آن نیازمند سال‌ها زمان و بودجه است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه به تشریح طرح‌های پیشنهادی پرداخت و گفت: نیاز استان در حال حاضر در بخش فرهنگی ساخت شهرک بزرگ چاپ، شهرکتاب، پردیس سینمایی (مردم سرای جشنواره‌های سینمایی)، سالن ویژه تئاتر شهر و شهرک فرهنگ و هنر است.

ارشاد مجوزی برای پخش مسابقات فوتبال در صفه صادر نکرده بود

انصاری در ادامه در مورد پخش مستقیم مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی در کوه صفه اصفهان گفت: در این مورد از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مجوزی صادر نشد و اصلا درخواست مجوزی صورت نگرفت این در حالی است که از برخی از بخش‌ها تماس‌هایی داشتیم که مسئولیت صدور مجوز این‌گونه از برنامه‌ها با اداره ارشاد است. او تأکید کرد: پیرو درخواستی که از اداره ارشاد شد به‌صورت شفاهی به مسئولان شهرداری این موضوع را منتقل کردیم و مسئولان شهرداری هم قول مساعد دادند که این برنامه اجرا نمی‌شود، ولی بعد اجرا شد و باید از مسئولان شهرداری سؤال شود که چرا باوجود تذکر این برنامه اجرا شد.

 با برگزاری کنسرت مشکلی نداریم

او در ادامه محدودیت‌های برگزاری کنسرت‌ در اصفهان را ناشی از محدودیت‌ در ظرفیت‌‌ها دانست و عنوان کرد: کنسرت‌ها ذاتا مشکلی ندارند و علما نیز در این مورد منعی را قائل نشده‌اند اما حواشی که در هنگام برگزاری کنسرت‌ها ایجاد می‌شود موضوعی است که باید به‌طورجدی در مورد آن دقت نظر داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد