hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکزی| تعهد استان مرکزی به تولید ۱۹۵ هزار تن گندم

مرکزی| تعهد استان مرکزی به تولید ۱۹۵ هزار تن گندم

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی متعهد به تولید ۱۹۵ هزار تن گندم شد.


مجید آنجفی با اشاره به وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان مرکزی اظهار داشت: در تولید محصولات اساسی علی‌رغم کاهش 30 درصدی بارندگی و نبود پراکنش مناسب بارش‌ها، خوشبختانه وضعیت مطلوبی داریم.

او افزود: تعهد تولید گندم استان 195 هزار تن تولید بوده اما امسال پیش‌بینی ما این است که 250 هزار تن گندم فقط تحویل مراکز خرید می‌شود، یعنی بیش از نیاز استان تولید داریم. رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در تولید مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات استان وضعیت پایداری را دارد و میانگین 50 درصد مازاد بر مصرف مردم استان، امسال تولید داریم و سال گذشته هم به این شکل بود و درمجموع بیش از 50 درصد مازاد بر مصرف استان تولید داشتیم. آنجفی بیان کرد: نگرانی موجود در رابطه با تأمین علوفه موردنیاز واحدهای دام و نهاده‌های موردنیاز واحدهای طیور تقریبا برطرف شده، ذرت به‌اندازه کافی تدارک دیده‌شده است و علوفه تولیدی استان علوفه با کیفیت بوده و به‌اندازه کافی است.

او با اشاره به تأمین سویا گفت: نگرانی که وجود داشت در رابطه با تأمین سویا بود که دولت به‌موقع ارز لازم را تخصیص داد و به ازای هر دلار 400 تومان هم یارانه تعلق گرفت و با دلار 3 هزار و 800 تومانی واردات نهاده به‌ویژه سویا انجام شد، محموله‌هایی که در بنادر تدارک دیده‌شده تحویل گرفته‌شده و در حال حمل است و مشکلی برای تأمین نهاده‌ها نداریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد