hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سلطانی‌فر: از تیم امید انتظار مدال طلا داریم

سلطانی‌فر: از تیم امید انتظار مدال طلا داریم

با اینکه تیم ملی امید خود را برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا آماده می‌کند و امروز هم راهی اربیل می‌شود تا سوم و ششم مرداد دو بازی دوستانه با تیم امید عراق برگزار کند اما از صحبت‌های گلایه‌آمیز زلاتکو کرانچار، سرمربی این تیم و همچنین حمید استیلی مدیر فنی تیم امید، چنین برمی‌آید که آنها از وضع موجود راضی نیستند.
با اینکه تیم ملی امید خود را برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا آماده می‌کند و امروز هم راهی اربیل می‌شود تا سوم و ششم مرداد دو بازی دوستانه با تیم امید عراق برگزار کند اما از صحبت‌های گلایه‌آمیز زلاتکو کرانچار، سرمربی این تیم و همچنین حمید استیلی مدیر فنی تیم امید، چنین برمی‌آید که آنها از وضع موجود راضی نیستند. با این حال، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته المپیک، با حضور در تمرین تیم امید، از شرایط این تیم بازدید کردند تا حمایت خود را از امیدهای فوتبال ایران نشان دهند.
در این تمرین که از ساعت 10 روز گذشته آغاز شد و شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت، دبیر فدراسیون فوتبال هم در این بازدید حضور داشتند، سلطانی‌فر و صالحی امیری با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی امید گفت‌وگو کردند و همچنین حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال پیراهن شماره ۸ تیم ملی المپیک را که به نام خودش بود، به این دو نفر اهدا کرد. سلطانی‌فر در ادامه و در جمع بازیکنان تیم امید، چنین صحبت کرد: «انتظار من این است که تیم ملی امید مثل بازیکنان بزرگسال در جام جهانی بجنگد و مدال طلای جاکارتا را کسب کند و از حیثیت فوتبال و ورزش کشور دفاع کند. خوشبختانه 2 تیم بزرگ ما در جمع 8 تیم برتر آسیا هستند و کارنامه فوتبال کشور ما کارنامه خوبی است و در این کلکسیون درخشش تیم امید را کم داریم.» وی ادامه داد: «از کمیته ملی المپیک، فدراسیون و بازیکنان می‌خواهم که برای این مهم تلاش کنند. فوتبال ما تنها فدراسیون 5 ستاره به تعبیر اینفانتینو بوده و بهترین نتیجه جام‌های جهانی را در گروه مرگ گرفتیم، بازیکنان ما در جام جهانی جنگیدند و کاری کردند ایران و ایرانی سربلند شوند.»
سلطانی‌فر یادآور شد: «همه شاهد بودند برای نخستین بار مقام معظم رهبری با وجود شکست از بازیکنان حمایت کردند. شما دیدید در بازی با پرتغال تا مرز صعود رفتیم ولی امیدوار هستیم که در جام جهانی آینده به دور بعد صعود کنیم. پس از پایان صحبت‌های وزیر ورزش با ملی‌پوشان، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی امید برای سلطانی‌فر دست زدند، در پایان هم سلطانی‌فر وقتی رضا شاهرودی را دید، خطاب به وی گفت: «او که رضا مالدینی است!»در همین لحظه بازیکنان دوباره برای وزیر ورزش دست زدند و او را تشویق کردند.
 تیم‌های ملی اولویت دارند
سلطانی‌فر همچنین در حاشیه تمرین تیم امید و در گفت‌وگو با خبرنگاران، این صحبت‌ها را مطرح کرد: «فعلاً 42 سال و تا المپیک 44 سال می‌شود که تیم امید به المپیک راه پیدا نکرده. هرچند که دستاوردهایی مثل قهرمانی در آسیا داشتیم اما فکر می‌کنم با تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و با هماهنگی کمیته ملی المپیک همه ظرفیت‌های لازم را برای رشد و توسعه قرار دادیم.» وزیر ورزش درخصوص وضعیت سربازی بازیکنان تیم امید توضیح داد: «همان‌طور که مشکل سربازها تا حالا حل شده، باز هم این مسأله بخوبی انجام می‌شود.» سلطانی‌فر درباره اینکه قرارداد کی‌روش تمدید خواهد شد یا خیر، این پاسخ را داد: «این مسأله توسط فدراسیون و ریاست آن پیگیری می‌شود و اخبار و اطلاعات را از آنها می‌شنویم.»
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در حاشیه تمرین تیم ملی امید به صحبت پرداخت: «تیم ملی امید دوندگی‌های خاص خود را دارد که با زحمات آقای استیلی کارها در حال پیگیری است. کادر تیم ملی امید که شامل بازیکنان قدیمی تیم ملی نظیر بختیاری‌زاده، رضا شاهرودی و بقیه عزیزان انتخاب‌های خوبی برای این تیم بوده‌اند. ما حمایت کمیته ملی المپیک را داریم و امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.»
 کرانچار: آنهایی که به تیم امید بازیکن نداده‌اند باید پاسخگوی  ملت ایران باشند
زلاتکو کرانچار، سرمربی امید در حاشیه تمرین تیم امید، درباره حضور سلطانی‌فر و صالحی امیری در تمرین تیم امید چنین صحبت کرد: «فکر می‌کنم اقدام بسیار زیبایی از سوی وزیر و رئیس کمیته المپیک است که به تمرین تیم امید می‌آیند و این باعث انگیزه بازیکنان می‌شود و نشان می‌دهد چقدر توجهات بالا است. »
وی در مورد اینکه تیم امید قرار است برای نخستین بار با بازیکنان زیر 21 سال در بازی‌های آسیایی شرکت کند، هم گفت: «هدف ما المپیک است و قصد داریم به تجربه این بازیکنان بیفزاییم. اینکه ما مقابل بازیکنانی با سن بالاتر قرار است بازی کنیم دلیلی بر این نیست که به دنبال کسب نتیجه نیستیم بلکه ما قصد داریم به نتایج مسابقات آسیایی هم حمله‌ور شویم.»
کرانچار درباره اینکه تعدادی از باشگاه‌ها با تیم امید همکاری نکردند، هم چنین واکنشی داشت: « اینکه چرا بازیکن ندادند را باید از مسئولان باشگاه‌ها سؤال کنید و آنها باید مقابل ملت ایران پاسخگو باشند.»
 استیلی: تیم امید بچه سرراهی است
همچنین حمید استیلی، مدیر تیم امید در حاشیه تمرین این تیم صحبت کرد: «ما فردا (امروز) به عراق می‌رویم و ۷ مرداد به ایران بازمی‌گردیم، بازیکنان ۴ روز در اختیار باشگاه‌هایشان قرار می‌گیرند و سپس ۱۳ مرداد راهی چین می‌شویم و بعد از انجام یک بازی دوستانه به جاکارتا می‌رویم. متوجه شدیم قرعه‌کشی بازی‌های آسیایی هم تغییر کرده است. مثل اینکه اشتباهی به وجود آمده و نام امارات و فلسطین به قرعه‌کشی اضافه شده. از این اتفاق تعجب می‌کنیم. اگر چنین مشکلی در کشور ما به وجود می‌آمد، هزار مسأله از این بحث درست می‌کردیم. با  این وجود قرار است فردا (امروز) قرعه‌کشی جدید آغاز شود.
استیلی در مورد اینکه خیلی از باشگاه‌ها بازیکن ندادند، هم عنوان کرد: «ما ۳۰ نفر دعوت کردیم. رضا شکاری و امید نورافکن لژیونر هستند، سینا زامهران هم مصدوم است. باید ۲۷ نفر به اردو می‌آمدند که الان فقط ۱۷ نفر حضور دارند. تراکتورسازی، سایپا، نساجی، ذوب‌آهن و... به ما بازیکن ندادند. پرسپولیس با اینکه از پنجره نقل و انتقالات محروم است، ۳ بازیکن خود را در اختیار قرار داده و قرار است مهدی قائدی هم از استانبول به ما اضافه شود. هیأت رئیسه مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که باید باشگاه‌ها دو بازیکن در اختیار تیم امید قرار دهند. همیشه می‌گوییم تیم امید بچه سرراهی است اما بر اساس این مصوبه باشگاه‌ها ملزم به همکاری بودند.
تاج: شرط قهرمانی برای کی‌روش نگذاشته‌ایم
اما مهدی تاج در تمرین تیم امید درخصوص مسائل مختلف تیم ملی بزرگسالان هم صحبت کرد. وی درباره احتمال قطع همکاری با آدیداس چنین توضیح داد: «آدیداس در حال حاضر برای ما محدودیت‌هایی قائل شده و می‌گوید که برای معامله با ایران تحت فشار است. آدیداس خواهان مذاکره شده اما چیزی را کنسل نکرده و گفته باید یک بار با هم مذاکره کنیم. در گذشته به این علت که آدیداس نمی‌توانست لباس‌هایش را در ایران بفروشد، تصمیم بر این شد که قرارداد تجاری شود. » تاج در مورد اینکه فدراسیون برای قرارداد کی‌روش تا جام ملت‌ها شروطی را تعیین کرده یا نه هم پاسخ داد: «اینکه بگوییم تیم ملی حتماً باید قهرمان جام ملت‌ها شود، نه. ما کی‌روش را امتحان کرده‌ایم. او مربی قوی و توانمندی است و اینکه این همه برای بازی‌های تدارکاتی با او چالش داریم و مذاکره می‌کنیم، نشان دهنده این است که به دنبال قهرمانی هستیم ولی شرطی برای اینکه تیم ملی حتماً قهرمان جام ملت‌ها شود برای او نگذاشتیم. در صورت قهرمانی ما ادامه‌دارتر صحبت خواهیم کرد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد