hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > صدور بیش از 4500 فقره مجوز صنفی در قم

صدور بیش از 4500 فقره مجوز صنفی در قم

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: سال گذشته 4هزار و ۵۳۱ فقره مجوز صنفی نیز در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۱۱هزار و ۳۲۸ نفر صادر شد که نقش مهمی در رونق اقتصادی استان قم دارد.
به گزارش رویداد ایران_قم،محمود سیجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درسال گذشته برای فعال کردن واحدهای راکد صنعتی در قم،‌ اظهار کرد: ۲۴ واحد با اشتغالزایی برای ۲۴۰ نفر، تولید خود را از سر گرفتند که بیشتر این واحدها در زمینه تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، فلزی، شیمیایی، سلولوزی، صنایع معدنی، برق و الکترونیک فعال بودند که به چرخه تولید بازگشت.
وی در ادامه با بیان این‌که صدور جواز تاسیس، رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، بیان کرد: سال گذشته ۹۲۴ فقره جواز تاسیس ایجادی با بیش از ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغال برای ۱۶هزار ۳۴۷ تن و ۷۴ فقره جواز تاسیس توسعه ای(توسعه واحدهای موجود) با ۶هزار ۱۵۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۲۰۹ تن در قم صادر شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۷ پروانه بهره برداری ایجادی که بیانگر سرمایه‌گذاری انجام شده‌است با ۲هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲هزار و ۴۱۵ نفر و ۹۱ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای برای واحدهای موجود با یکهزار و ۳۹۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۶۷۲ تن در استان صادر شد.
سیجانی گفت: سال گذشته 4هزار و ۵۳۱ فقره مجوز صنفی نیز در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۱۱هزار و ۳۲۸ نفر صادر شد که نقش مهمی در رونق اقتصادی استان قم دارد.
وی بیان کرد: در مجموع ۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که ۲۱هزار و ۱۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد آن تولیدی و فنی است.
وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از ۸۹ هزار مورد بازرسی از روند فعالیت واحدهای تجاری استان صورت گرفت که در همین رابطه ۱۰ هزار و ۴۱۷ تخلف ثبت و برای این تخلفات 7هزار و ۴۷۴ فقره پرونده به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال تشکیل شد.
حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد