hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مادی‌های تاریخی اصفهان آبگیری شد

مادی‌های تاریخی اصفهان آبگیری شد

رئیس اداره انهار و مادی های شهرداری اصفهان با اشاره به آبگیری اغلب مادیهای اصفهان به جز جویشاه به دلیل مسدود شدن سردهانه آن از زاینده‌رود گفت: در این ارتباط پرونده قضایی تشکیل شد.

سیدجلال عمرانی  با اشاره به افزایش خروجی آب سد زاینده رود و تغذیه مادی های تاریخی اصفهان اظهار داشت: با تخصیص آب کشاورزی، مقداری از آب زاینده رود راهی مادی های اصفهان شد.

وی افزود: مادی های نیاصرم و فرشادی آبگیری شد و مادی فدن هم تا خیابان فروغی آبگیری شده و به سمت جلوتر در حال هدایت است.

تأثیر بازگشایی مادی‌ها در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی

رئیس اداره انهار و مادی های شهرداری اصفهان با بیان اینکه مادی‌ها در ایجاد نشاط و شادابی و هوای مطبوع در کالبد و فضای شهری اصفهان نقش مهمی دارند، تصریح کرد: مادی‌ها علاوه بر حفظ طراوت فضای سبز حاشیه خود، می‌توانند در تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز مؤثر باشند.

وی با اشاره به تجمع آب حاصل از بارش‌های اخیر در کنار مادی‌ها گفت: این مساله به صورت مکتوب به شهرداری‌های مناطقی که با این مساله مواجه هستند ابلاغ شد؛ متأسفانه در برخی از مناطق شاهد این آب‌گرفتگی هستیم که به علت مسدود شدن مجرای ورودی به مادی‌ها به وقوع پیوسته است.

آب‌گرفتگی کنار حاشیه مادی‌ها با برطرف کردن مانع قابل رفع است

عمرانی با اشاره به اینکه آب‌گرفتگی کنار حاشیه مادی‌ها با برطرف کردن مانع قابل حل است، بیان داشت: گاهی اهالی محل با برداشتن جدولی که به غلط مسیر ورود آب به مادی‌ها را مسدود کرده بود راهی برای ورود آب‌ها به درون مادی‌ها پیدا کردند که این آب می‌تواند با ورود به مادی، آب خوان‌ها را تغذیه کند.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت مادی جوی شاه داشت و گفت: مسئله اصلی درباره مادی جوی شاه این است که سر دهانه آن از رودخانه زاینده رود مسدود شده و بر این اساس پرونده قضائی نیز در این ارتباط تشکیل شده است.

آبگیری بخشی از مادی جوی‌شاه از طریق مادی قمیش

رئیس اداره انهار و مادی های شهرداری اصفهان تاکید کرد: در شرایط فعلی از میانه راه و از طریق مادی قمیش توانستیم بخش‌هایی از مادی جوی شاه را نیز آبگیری کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد