hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شیوع کووید ۱۹ در گربه تایید نشده است

شیوع کووید ۱۹ در گربه تایید نشده است

رفیعی پور گفت: سازمان بهداشت جهانی دام گزارش شیوع کووید ۱۹ در گربه‌ها را تایید نکرده است.
علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، پیرامون شیوع ویروس کووید ۱۹ در گربه‌ها اظهار کرد: با گذشت بیش از ۲ ماه از بروز شیوع جهانی و فراگیر کووید ۱۹ در میان انسان‌ها، ۳ تا ۴ گزارش از کشور‌های مختلف اروپایی و یک کشور از آسیای شرقی منتشر شد که بر اساس آن ارائه‌دهندگان گزارش ادعا کردند گربه این ویروس را رها کرده است.
او افزود: بنده بار‌ها اعلام کرده‌ام که گزارش‌ها باید از سوی سازمان بهداشت جهانی دام به عنوان مراجع ذی صلاح تایید شود و تاکنون تاییدیه رسمی راجع به انتقال کووید ۱۹ از گربه نداشته‌ایم.
رفیعی پور ادامه داد: در چند وقت گذشته همکاران سازمان دامپزشکی در مرکز تشخیص به این‌توفیق دست یافتند و کیت تشخیص کووید ۱۹ را ساختند تا در صورت ارجاع مورد مشکوک از وزارت بهداشت امکان آزمایش وجود داشته باشد.
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه هیچ مرجعی شیوع ویروس کووید ۱۹ را تایید نکرده است، بیان کرد: در مجامع جهانی بیش از ۱۸۰ کشور در حوزه انسانی درگیر این بیماری هستند و تنها ۲ تا ۳ کشور گزارش‌هایی از حیوانات خانگی اعلام کردند که تاکنون هیچ مرجعی آن را تایید نکرده است.
او در توصیه‌ای به افراد گفت: با اقدامات همکاران در حوزه تشخیص بهداشتی، درمانی و دارویی تقاضا می‌شود که مردم را نسبت به توصیه‌های بهداشتی آگاه کنند تا اقدامات قرنطینه‌ای را درباره حیوانات خانگی رعایت کنند تا آن‌ها آلوده یا ناقل به ویروس نشوند.
رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با توجه به رعایت صاحبان دام و عدم ارتباط غیر ضرور با دام‌هایشان انتظار می‌رود همانگونه که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه خانگی طی ماه‌های آینده کووید ۱۹ را در حوزه انسانی شکست می‌دهیم، گزارشی هم از ابتلای دام‌ها به این ویروس نداشته باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد