hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اشتباه‌های خطرناک درباره کرونا؛ گردگیری ممنوع!

اشتباه‌های خطرناک درباره کرونا؛ گردگیری ممنوع!

ویروس ارگانیسم زنده نیست ، بلکه یک مولکول پروتئین است که توسط یک لایه محافظ لیپید (چربی) پوشانده شده است ، که در صورت جذب شدن از طریق سلول های مخاطی چشم، بینی یا دهان، کد ژنتیکی خود را تغییر می دهد. (جهش) و آنها را به سلولهای متجاوز و چند برابر کننده تبدیل می کند.
* از آنجا که ویروس یک ارگانیسم زنده نیست بلکه یک مولکول پروتئین است، کشته نمی شود بلکه به تنهایی فروپاشی و پوسیدگی پیدا می کند. زمان فروپاشی به دما، رطوبت و نوع ماده ای که در آن قرار دارد، بستگی دارد.
* ویروس بسیار شکننده است. تنها چیزی که از آن محافظت می کند یک لایه خارجی چربی است. به همین دلیل است که برای از بین بردن آن صابون یا مواد شوینده بهترین راه حل است، زیرا چربی را کاهش می دهد (به همین دلیل شما باید برای ایجاد کف بیشتر شست و شو را به مدت 20 ثانیه یا بیشتر ادامه دهید). با حل کردن لایه چربی، مولکول پروتئین به تنهایی تجزیه می شود. گرما چربی را ذوب می کند. به همین دلیل استفاده از آب بالاتر از 25 درجه سانتیگراد برای شستن دست ها، لباس ها و همه چیز بسیار خوب است. علاوه بر این، آب گرم باعث ایجاد کف بیشتر می شود و به همین خاطر گرما مفیدتر است.
* الکل یا هر نوع مخلوط الکل بیش از 65٪ چربی ها را حل می کند ، به خصوص لایه چربی خارجی ویروس.
* هر مخلوط با 1 قسمت سفید کننده و 5 قسمت آب به طور مستقیم پروتئین را حل می کند و آن را از داخل می شکند.
* آب اکسیژنه نیز پس از صابون، الکل و کلر به نابودی ویروس کمک می کند، زیرا پراکسید حل کننده پروتئین ویروس است، اما باید از آن به طور خالص استفاده شود که البته به پوست آسیب می رساند.
* مواد ضد باکتری کمکی نمی کند. ویروس ارگانیسم زنده مانند باکتری ها نیست. آنها با آنتی بیوتیک از بین نمیروند. اما به سرعت ساختارشان با هر آنچه گفته شد از هم گسیخته میشود.
* هرگز لباس، بشقاب یا پارچه استفاده شده یا استفاده نشده را تکان ندهید. ویروس در حالی که به یک سطح متخلخل چسبیده است، بسیار بی اثر است و فقط بین 3 ساعت روی (پارچه و مواد متخلخل)، 4 ساعت روی (مس، این ماده به طور طبیعی ضد عفونی کننده است ؛ و چوب)، 24 ساعت روی (مقوا)، 42 ساعت روی (فلز) و 72 ساعت روی (پلاستیک) باقی می ماند . اما اگر آن را تکان دهید یا گرد گیری کنید، مولکول های ویروس حداکثر 3 ساعت در هوا شناور می شوند و می توانند در بینی شما جای بگیرند.
* مولکولهای ویروس در سرما بسیار پایدار هستند و در سیستمهای تهویه مطبوع در خانه ها و اتومبیل ها. آنها همچنین برای پایداری بیشتر به تاریکی و رطوبت نیاز دارند. بنابراین ، محیط های کم آب و خشک، گرم و روشن سریعتر آن را تخریب می کنند.
* اشعه ماوراء بنفش: تابش اشعه ماوراء بنفش روی هر شیئی که ممکن است روی آن ویروس باشد، پروتئین ویروس را تجزیه می کند. به عنوان مثال، برای ضد عفونی و استفاده مجدد از ماسک مناسب است.
البته مراقب باشید ، چون این اشعه باعث تجزیه کلاژن (که پروتئین است) شده و درنهایت باعث ایجاد چین و چروک و سرطان پوست می شود.
* ویروس نمی تواند از پوست سالم عبور کند.
* سرکه مفید نیست زیرا باعث از بین رفتن لایه محافظ چربی نمی شود.
نوشیدنی الکلی، ودکا ... مصرف نکنید‌. قوی ترین ودکا 40٪ الکل دارد درحالی که برای ازبین رفتن ویروس به 65٪ الکل نیاز است.
* هرچه فضا محدودتر باشد، غلظت ویروس بیشتر می شود. هرچه هوا بازتر باشد یا به طور طبیعی تهویه شود،غلظت ویروس کمتر است.
* بسیار سفارش شده که شما باید قبل و بعد از لمس مخاط، مواد غذایی، قفل ها، دستگیره ها، سوئیچ ها، ریموت، تلفن همراه، ساعت، رایانه، میز، تلویزیون و غیره دست خود را بشویید و هنگام استفاده از سرویس بهداشتی .
* شما باید برای دستهایتان که در اثر شستشوی زیاد دچار خشکی شده اند از مرطوب کننده استفاده کنید. زیرا ویروس می توانند در میکرو ترک ها پنهان شود. هرچه مرطوب کننده ضخیم تر باشد ، بهتر است.
* همچنین ناخن های خود را کوتاه کنید تا ویروس در آنجا پنهان نشود.
‌هpH ویروس از 5.5 تا 8.5 متغیر است.
* تحقیقات: مجله VIROLOGY ، آوریل 1991 ، صفحه 1916
* تمام کاری که نیاز است ما انجام دهیم ، برای ازبین بردن ویروس کرونا، استفاده از غذاهای قلیایی که بالاتر از pH ویروس است می باشد.
برخی از آنها عبارتند از:
* لیمو - 9.9 pH *
* آهک - 8.2 pH *
* آووکادو - 15.6 pH *
* سیر - 13.2 pH *
* انبه - 8.7 pH *
* نارنگی - 8.5 pH *
* آناناس - 12.7 pH *
* dandelion- 22.7 pH *
* پرتقال - 9.2 pH *
از کجا می دانید کرونا ویروس دارید؟
* 1 خارش در گلو *
* 2 خشکی گلو *
* 3 سرفه خشک.*
* بنابراین زمانی که متوجه این سه مورد شدید به سرعت آب گرم و نوشیدنی مصرف کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد