hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی غربالگری سلامت شدند

۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی غربالگری سلامت شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی را تا این لحظه ۱۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: همچنین ۶۲ درصد جمعیت استان غربالگری سلامت شدند.
محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار رویداد امروز در بیرجند اظهار کرد: تا ظهر امروز آمار رسمی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی ۱۶۳ مورد مثبت اعلام شده است.
وی تعداد کل مبتلایان را تا این لحظه ۱۶۳ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۱۵ نفر متاسفانه فوت شدند که ۷ فوتی مربوط به بیرجند، ۷ مورد فوتی طبس و یک مورد فوتی مربوط به قاین است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تعداد بیماران ترخیص شده تا شب گذشته ۷۰ مورد و تعداد بیماران بستری ۶۴ نفر است.
دهقانی تصریح کرد: از تعداد کل مبتلایان ۵۸ مورد در شهرستان بیرجند، ۲۲ مورد در شهرستان قاین، ۲۱ مورد در زیرکوه، ۱۴ مورد در فردوس، ۳۱ مورد در طبس، ۵ مورد در سرایان، ۴ مورد درمیان، ۵ مورد بشرویه، دو مورد سربیشه و یک مورد در نهبندان است.
وی بیان کرد: هیچ نقطه‌ای بدون آلودگی به کرونا در استان وجود ندارد و قطعا آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از افراد بستری شده در بیمارستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص مراقبت از خانواده فرد مبتلا به کرونا و جلوگیری از انتقال ویروس، بیان کرد: این خانواده‌ها از نظر بروز علائم توسط همکاران بهداشت چک می‌شوند و فرد مبتلا نیز تا ۱۴ روز شرایط قرنطینه خانگی را باید رعایت کند و به خانواده‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.
وی تاکید کرد: مهمترین و بهترین کار ممکن در این شرایط رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت های بین شهری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت که در حال انجام است نیز گفت: تا عصر روز یکم فروردین ماه ۱۵۲ هزار و ۳۸۹ خانوار در استان غربالگری آنها انجام شد که ۶۲ درصد جمعیت زیرپوشش را شامل می‌شود.
دهقانی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۲۶۹ مورد غربال مثبت داشتند که پیگیری‌ شدند و ۷۷۷ مورد خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتند، به ۴۲۸ نفر استراحت در منزل توصیه شد و ۶۱ نفر نیز به بیمارستان و مراکز درمانی برای ارزیابی ارجاع شدند و ۳ مورد هم تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.
کنترل و پایش بیش از ۱۰۹ هزار نفر در ورودی‌های خراسان جنوبی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تاکنون بیش از ۱۰۹ هزار نفر و ۷۴۶ نفر در ورودی‌های استان پایش شدند که از این تعداد ۵۶ نفر مشکوک به کرونا ویروس در روند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.
محمد رحیم شهریاری اظهار کرد: با وجود تمام تلاش مسئولان اما تاکنون افراد زیادی در استان گرفتار این ویروس شده اند که تنها همکاری مردم می‌تواند سیر مبتلایان را نزولی کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای طرح ۶۵۸ نفر روز از داوطلبان هلال احمر استان در این طرح همکاری داشته اند، افزود: همچنین از ۱۳ اسفند ماه تاکنون بیش از ۲۶۹ هزار نفر آموزش‌های همگانی و هشدارهای لازم را فرا گرفته اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خواستار توجه هر چه بیشتر مردم به توصیه‌های بهداشتی مسئولان شد و یادآور شد: تنها مساعدت مردم می‌تواند زنجیره انتقال کرونا در استان و کشور را قطع کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد