hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ابتلاء ۲۵ نفر به کرونا در خراسان رضوی

ابتلاء ۲۵ نفر به کرونا در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهدمقدس گفت: خراسان رضوی از شنبه هفته آینده در پیک شیوع این بیماری قرار می‌گیرد و نسبت به میانگین کشوری یک هفته تاخیر دارد.
حمیدرضا رحیمی ظهر امروز در جلسه قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با موضوع بررسی راهکارهای اطلاع رسانی پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: در حال حاضر و براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، 25 نفر در خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تست آنها مثبت بوده است.
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهدمقدس عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مبتلا شدگان از طریق سفر افراد آلوده به این ویروس به مشهد و استان و یا سفر متقابل این افراد به استان‌های درگیر مبتلا شده‌اند. از سوی دیگر خراسان رضوی از شنبه هفته آینده در پیک شیوع این بیماری قرار می‌گیرد و نسبت به میانگین کشوری یک هفته تاخیر دارد.
رحیمی خاطرنشان کرد: در مورد نحوه شیوه این بیماری سه مدل مطرح شده است که براساس آن در حالت خوش‌بینانه این ویروس تا 15 فروردین‌ماه در کشور وجود دارد؛ در وضعیت نیمه‌خوشبینانه این ویروس تا آخر اردیبهشت و در حالت بدبینانه ویروس تا انتهای خردادماه در کشور شیوع دارد اما مدل دوم احتمالش بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس بسته به رفتار ویروس همزمان با گرم شدن هوا دارد تاکید کرد: در حال حاضر 500 تخت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای درمان و معالجه بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.
عباس محمدیان، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه مشهد و خراسان رضوی با سیل مسافر و زائر روبرو است در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه در این شهر دارای اهمیت مضاعف و البته دارای پیچیدگی‌های خاص خود است.
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی عنوان کرد: اطلاعات شفاف و صحیحی در مورد این بیماری باید از سوی رسانه‌ها به مردم ارائه شود و این مهم نقش بسزایی در مقابله با این بیماری و کاهش مبتلایان دارد.
محمدیان تصریح کرد:  در حال حاضر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با اطلاع‌سانی و آگاه کردن مردم در خط دوم مبارزه با این بیماری هستند و پرستاران و پزشکان نیز در خط مقدم مقابله با بیماری قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد