hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| دو دهه انتظار برای افتتاح جاده طالقان - هشتگرد - تهران

البرز| دو دهه انتظار برای افتتاح جاده طالقان - هشتگرد - تهران

سال 69 که کلنگ پروژه «جاده طالقان - هشتگرد - تهران» به زمین خورد کسی فکرش را نمی‌کرد که اجرای آن 20 سال به طول انجامد اما این جاده هنوز به پایتخت نرسیده است. این در حالی است که در صورت بهره‌برداری از این محور، مسیر طالقان به تهران ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر و مدت‌زمان سفر نیز حدود یک ساعت کاهش می‌یابد. دوری طالقان تا کرج (مرکز استان) که چیزی حدود ۹۰ کیلومتر است، باعث شد که دو دهه پیش اجرای پروژه جاده طالقان - هشتگرد - تهران در دستور کار قرار بگیرد پروژه‌ای که باگذشت سال‌ها و تغییر دولت‌ها همچنان در دستور کار قرار دارد.

محمدعلی نجفی استاندار البرز چند روز پیش‌ازاین پروژه بازدید و گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه طالقان به هشتگرد با احتساب تونل حدود ۵۳ درصد و بدون احتساب تونل حدود ۷۵ درصد است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری این پروژه تأکید کرد: تکمیل احداث تونل این پروژه به زمان بیشتری نیاز دارد ولی راه اصلی با سرعت در حال پیشرفت است.

استاندار البرز در این بازدید بر ضرورت تسریع درروند تکمیل این پروژه تا پایان سال جاری تأکید کرد و گفت: پروژه احداث محور اصلی طالقان - هشتگرد - تهران در سه قطعه پیش‌بینی‌شده که قطعه اول و کنارگذر این محور به طول ۱۷ کیلومتر و با ۹۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

نجفی همچنین اضافه کرد: قطعه دوم شامل یک کیلومتر تونل و با هفت درصد پیشرفت و قطعه سوم نیز کنارگذر طالقان به هشتگرد و واریان اتصال به شهر جدید هشتگرد به طول ۲۰ کیلومتر و با ۸۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

وی گفت: تاکنون ۹۱۳ میلیارد ریال اعتبار صرف شده و به حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری نیاز دارد.

اما تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: این جاده ۳۸ کیلومتر است که سه پیمانکار در سه قطعه عملیات اجرایی آن را انجام می‌دهند.

وی در ادامه بابیان اینکه قطعه دوم جاده کرج - طالقان تونلی هزار متری است که به لحاظ کد ارتفاعی، بلندترین تونل کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه طی دو سال اخیر از ۳۵ درصد به بالای ۷۵ درصد رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه پروژه طالقان - هشتگرد سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان اعتبار داشت، عنوان کرد: همه اعتباری که برای پروژه طالقان - هشتگرد در نظر گرفته‌شده بود، به‌صورت ۱۰۰ درصدی به این پروژه تخصیص یافت.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز پروژه جاده طالقان - هشتگرد سال مالی جاری زیر بار ترافیکی می‌رود.

تقی رضایی بارش برف و باران را دلیل به تعویق افتادن عملیات اجرایی این پروژه اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در حال حاضر به‌سرعت در حال انجام است و طبق وعده‌ای که به مردم داده‌ایم، جاده طالقان - هشتگرد تا پایان سال جاری زیر بار ترافیکی می‌رود. وی با تأکید بر اینکه پیمانکاران مربوطه در هر سه قطعه این پروژه در حال انجام عملیات اجرایی هستند، گفت: درصدد هستیم پروژه‌ای که ۲۰ سال از عمر کلنگ زنی‌اش می‌گذرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیر بار ترافیکی رود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد