hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیماران دارای علائم شبه آنفولانزا و مشکوک به کروناویروس

ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیماران دارای علائم شبه آنفولانزا و مشکوک به کروناویروس

مدیر روابط عمومی و رییس کمیته اطلاع رسانی مقابله با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری، تعدادی از مراکز جامع خدمات سلامت استان برای ارائه خدمات تشخیصی، مراقبتی و کنترلی و مشاوره به بیماران دارای علائم شبه آنفولانزا و مشکوک به کرونا ویروس به صورت شبانه روزی فعال هستند.

 سید علی درخشان اظهار کرد: به منظور افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای شناسایی سریع موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ و ارائه آموزش و خدمات سرپایی، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سطح شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، شامل ۲۲ مرکز «۲۴ ساعته در ۷ روز هفته» و ۱۰ مرکز «از ساعت ۸ صبح تا ساعت تا ۱۲ نیمه‌شب در ۷ روز هفته» در حال ارائه خدمت هستند.
وی تصریح کرد: این مراکز تحت عنوان «کلینیک غربالگری بیماری‌های واگیر» و با بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات لازم آماده ارائه خدماتی از قبیل ویزیت پزشک، شناسایی و ارجاع موارد مشکوک به بیمارستان‌های مربوطه و آموزش کلیه مراجعین فعال خواهد بود.
درخشان گفت: کلینیک‌های غربالگری بیماری واگیر در استان، در شهرستان شهرکرد شامل مرکز خدمات جامع سلامت سودجان، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک سورشجان، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک فرخشهر، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک هفشجان، مرکز خدمات جامع سلامت شهرکیان و در شهرستان بروجن مرکز خدمات جامع سلامت فرادنبه، مرکز خدمات جامع سلامت سفید دشت، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک بلداجی و مرکز خدمات جامع سلامت گندمان است.
وی افزود: در شهرستان‌های فارسان و لردگان نیز مراکز خدمات جامع سلامت باباحیدر و آلونی و در شهرستان اردل مراکز خدمات جامع سلامت سرخون و دشت و در شهرستان کوهرنگ مراکز خدمات جامع سلامت میهه، بازفت و صمصامی برای پاسخ گویی به مراجعین دایر هستند.
درخشان در ادامه مراکز خدمات جامع سلامت دزک، گهرو و شلمزار در شهرستان کیار و مراکز خدمات جامع سلامت هوره و شماره یک سامان را در شهرستان سامان و مراکز خدمات جامع سلامت شماره یک شبانه روزی بن و شماره ۲ در شهرستان بن را از دیگر مراکز دایر برای مراجعه مردم این شهرستان ها اعلام کرد.
به گفته وی، همچنین چندین مرکز تا ساعت ۱۲ نیمه شب به مراجعین ارائه خدمت می‌کنند.
درخشان مراکز خدمات جامع سلامت شماره های یک، ۳ و شماره ۴شهرکرد واقع در منظریه را از مراکز فعال در شهرستان شهرکرد و مراکز خدمات جامع سلامت دستگرد امامزاده و مرغملک و مرکز خدمات جامع شماره یک بروجن و مرکز حضرت قائم عجل الله و مرکز خدمات جامع سلامت نقنه ، مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک فارسان، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۲ لردگان و مرکز شماره ۲ بن را از دیگر مراکز فعال تا ساعت ۱۲ نیمه شب برشمرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد