hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| افزایش غرق‌شدگی در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی| افزایش غرق‌شدگی در آذربایجان غربی

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر در استان به دلیل شنا در منابع آبی غیرمجاز جان خود را ازدست‌داده‌اند که این میزان در مدت‌زمان مشابه پارسال ۹ نفر بود.

باقر بهرامی افزود: در سال گذشته ۲۹ نفر به دلیل شنا در آب‌های غیرمجاز جان خود را ازدست‌داده‌اند با توجه به‌قرار گرفتن در ماه اول فصل تابستان و افزایش تعداد غرق‌شدگی پیش‌بینی می‌شود آمارها افزایش داشته باشند که لزوم توجه مسئولان و مردم را طلب می‌کند.

او در خصوص خطر غرق‌شدگی شناگران در رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: هم استانی‌های عزیز اگر آشنایی کافی با شنا کردن ندارند و یا از وضعیت عمق آب و گیاهان دریایی موجود در آن اطلاع ندارند از شنا در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سدها خودداری نمایند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه بروز مشکلات غرق‌شدگی افراد اغلب در رودخانه‌های شمال و جنوب استان رخ می‌دهد، تأکید کرد: آشنایی جزئی با شنا برای ورود به این آب‌ها کافی نیست. بهرامی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده غرق‌شدگی افراد در آب‌ها، اگر دارای مهارت نجات‌غریق نیستند از ورود به آب خودداری کرده و با اورژانس، هلال‌احمر یا نیروی انتظامی تماس بگیرند. او با اعلام اینکه افراد در لحظات اولیه غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند و فرصتی برای نجات آن‌ها وجود ندارد،‌ گفت: در این راستا اطلاع‌رسانی و پیشگیری از وقوع حادثه بهترین راهکار عملی بوده تا مردم از شنا در منابع آبی غیرمجاز و دورافتاده اقدام به شنا نکنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد